12. júla 2018 SEO 24

Presmerovanie a SEO

4 otázky o presmerovaní pre SEO

404, 302 a 301 SEOPresmerovanie nastane, keď niekto požiada o konkrétnu stránku, ale dostane sa na inú stránku. Vlastník stránky často odstráni stránku a nastaví presmerovanie, aby poslal návštevníkov a vyhľadávače na príslušnú stránku. Oveľa lepší prístup, ako im podať nepríjemné, užívateľské skúsenosti s rozbitými 404 správami. Presmerovania zohrávajú veľkú úlohu v živote majiteľov stránok, vývojárov a SEO. Takže odpovedzme na niekoľko opakujúcich sa otázok o presmerovaní pre SEO.

1.      Sú presmerovania zlé pre SEO?

No, to záleží, ale vo väčšine prípadov nie. Presmerovania nie sú zlé pre SEO, ale – rovnako ako toľko vecí – len ak ich správne nastavíte. Nesprávna implementácia môže spôsobiť všetky druhy problémov, od straty PageRank až po stratu návštevníkov. Presmerovanie stránok je nevyhnutné, ak vykonáte nejaké zmeny v adresách URL. Koniec koncov, nechcete vidieť všetku tvrdú prácu, ktorú ste dali do budovania publika a zhromažďovaním odkazov, aby ste mohli ísť do kanalizácie.

2.      Prečo by som mal presmerovať URL?

Presmerovaním zmenenej adresy URL posielate používateľom aj prehliadačom novú webovú adresu, čím sa minimalizujú nepríjemnosti. Môžete odstrániť príspevok, zmeniť štruktúru adresy URL alebo presunúť svoje stránky na novú doménu. Musíte ju nahradiť alebo návštevníci pristanú na tých strašných 404 stranách. Ak vykonáte malé zmeny, napríklad odstránite zastaraný článok, môžete túto starú adresu URL presunúť pomocou 301 na príslušný nový článok alebo dať 410, aby ste povedali, že ste ju odstránili. Neodstraňujte veci bez plánu. A nepresmerujte adresy URL na náhodné články, ktoré nemajú nič spoločné s článkom, ktorý ste vymazali.

Väčšie projekty potrebujú stratégiu migrácie adries URL. Prechádzať napríklad z HTTP na HTTPS, zmena ciest adries URL alebo presunutie stránky na novú doménu. V takýchto prípadoch by ste sa mali pozrieť na všetky adresy URL na svojich stránkach a mapovať ich na ich budúce miesta v novej doméne. Po určení toho, čo ide, môžete začať presmerovávať adresy URL. Pomocou nástroja na zmenu adresy v službe Google Search Console môžete tieto zmeny oznámiť spoločnosti Google.

3.      Čo je presmerovanie 301? A presmerovanie 302?

Použite presmerovanie 301 na trvalé presmerovanie adresy URL na nový cieľ. Týmto spôsobom poviete návštevníkom aj vyhľadávačom, že táto adresa URL sa zmenila a našiel sa nový cieľ. Toto je najbežnejšie presmerovanie. Nepoužívajte 301, ak by ste niekedy chceli túto konkrétnu adresu URL použiť. Ak áno, potrebujete presmerovanie 302.

Presmerovanie 302 je takzvané dočasné presmerovanie. To znamená, že ho môžete použiť, aby ste uviedli, že tento obsah je dočasne nedostupný na tejto adrese, ale že sa vráti.

4.      Čo je kontrola presmerovania?

Kontrola presmerovania je nástroj, pomocou ktorého môžete určiť, či je určitá adresa URL presmerovaná a analyzovať cestu, ktorú nasleduje. Tieto informácie môžete použiť na vyhľadanie reťazca presmerovania, v ktorom je adresa URL presmerovaná mnohokrát. Tým je pre Google oveľa ťažšie indexovo prehľadávať túto webovú adresu a používateľom poskytuje menej ako hviezdny zážitok. Tieto reťazce sa často vyskytujú bez toho, aby ste o tom vedeli: ak odstránite stránku, ktorá už bola presmerovaná, pridáte do reťazca ďalší kus. Takže musíte sledovať vaše presmerovania.