Starý obsah
Aktualizovať alebo odstrániť starý obsah na svojich stránkach?
Obsah je stále platný? Aktualizujte starý obsah.
V minulosti sme napísali článok o meta popisoch, ktoré sa v poslednej dobe stále aktualizujú. Stačí, aby ste sa uistili, že na cestách, ktoré Google robí s týmito meta popismi. Niekedy sa zdá, že môžu byť o niečo dlhšie a niekedy sa zdá, že sa znova vrátia do staršej dĺžky. Snažíme sa usmerňovať správcov webov pri písaní meta popisov, ktoré v tej chvíli funguje najlepšie. Hoci samotný článok by mohol byť to, čo nazývame stále zelený obsah, jeho obsah je prispôsobený najnovším normám po celú dobu.
Môžete ľahko vytvoriť hodnotný a nový obsah zo svojich starých príspevkov, ak ho môžete aktualizovať a znova urobiť: staré víno v nových fľašiach. Mohli by ste napríklad nahradiť staršie časti tohto obsahu aktualizáciami alebo by ste mohli zlúčiť tri staré blogové príspevky o rovnakom predmete do jedného nového príspevku. Ak to považujete za dôležité, nezabudnite presmerovať príspevky, ktoré budú po tomto odoslaní na nový príspevok, pomocou presmerovania 301. Viac o tom neskôr.
Už nepotrebujete tieto staré príspevky alebo stránky? Odstráňte ich.
Je vždy možné, že narazíte na staré príspevky alebo stránky, ktoré skutočne už nepotrebujete. Predstavte si pozdĺž línie blogového príspevku o produkte, ktorý ste prestali predávať pred rokmi, a nemáte v úmysle predať ešte niekedy alebo stránku o dodávateľovi, s ktorým už nikdy nechcete pracovať. Toto sú len príklady, ale som si istý, že viete, aké príspevky a/alebo stránky mám na mysli. Tento starý obsah nedáva žiadnu hodnotu ako takú, teraz alebo v predpokladanej budúcnosti. V takom prípade by ste chceli povedať spoločnosti Google, aby zabudla na tieto staré príspevky alebo stránky alebo dala URL iný účel.
Odstránením starého obsahu nemám na mysli len stlačenie „odstrániť“ a potom zabudnúť na to. Obsah sa môže vyskytnúť v službe Google niekoľko týždňov po jej odstránení. Adresa URL môže vlastne mať aj určitú hodnotu odkazu, čo je škoda len tak zahodiť.
„301 Presmerovať“ starý príspevok na súvisiaci
Ak adresa URL naďalej obsahuje hodnotu, pretože napríklad máte k dispozícii množstvo odkazov na kvalitu, ktoré odkazujú na danú stránku, chcete túto hodnotu využiť presmerovaním stránky na súvisiacu stránku. Povedzme, že máte starý príspevok o konkrétnom druhu psa. Chcete ho vymazať, takže ďalším logickým krokom by bolo presmerovanie tohto príspevku na príspevok o najbližšom plemene. Ak tento príspevok nie je k dispozícii, presmerujte ho na stránku kategórie pre tieto príspevky („plemená psov“?) A ak ani to nie je možnosť, presmerujte ho na domovskú stránku. Ten posledný by mohol byť napríklad o „domácich zvieratách“. Je to prepojené, ale na vašich stránkach môžu byť lepšie možnosti.
Povedzte vyhľadávacím nástrojom obsah je úmyselne preč
Ďalšou možnosťou je uistiť sa, že spoločnosť Google úplne zabudne na váš starý príspevok tým, že spoločnosti Google poskytnete stav „410 Gone“. Keď spoločnosť Google nemôže nájsť váš príspevok, napríklad po odstránení, váš server zvyčajne vráti stav vyhľadávača „404 Not Found“. Chyba prehľadávania 404 v prehliadači Google Search Console pre danú stránku. To je až do toho momentu, ako presmerujete stránku, čo bolo vysvetlené skôr. Spoločnosť Google to nájde a adresa URL postupne zmizne z výsledkov stránok vyhľadávania. Ale to bude chvíľu trvať. Model 410 je silnejší v tom zmysle, že povedal spoločnosti Google, že sa nikdy nevráti. Vymazali ste ho účelovo. Spoločnosť Google bude konať tak rýchlejšie, ako pri 404.
Máte starý obsah, ktorý chcete odstrániť?
Tri spôsoby, ako sa zbaviť starého obsahu na vašich stránkach:
- Aktualizujte starý príspevok alebo stránku a znova ho publikujte.
- Presmerujte starý obsah na súvisiaci obsah.
- Zbavte sa úplne, ak už nie je žiadna hodnota pre obsah.
Veľa šťastia vyčistite vaše stránky.