26. júna 2018 SEO 24

Bežné PPC chyby

Ako sa vyhnúť týmto bežným chybám PPC

Bežné PPC chybyČi už ste práve začali s PPC alebo pracujete v priemysle niekoľko rokov, stále si pamätáte chybu, ktorú by vás nikdy nenapadlo, že by ste mohli urobiť. Koniec koncov, ľudské chyby sú súčasťou našej povahy.

Každý profesionál PPC sa dopustil, že v určitom okamihu urobil aspoň jednu chybu. Či už je to dôležité alebo nie, je dobré si to uvedomiť, aby ste sa uistili, že to neopakujete.

Rozhodli sme sa zamerať na najčastejšie chyby, ktoré môžete urobiť, pokiaľ ide o PPC a tu je zoznam, ktorý môže slúžiť ako ďalší kontrolný zoznam chýb, ktorým je potrebné vyhnúť.

Nesprávne zacielenie a ponúkanie cien

Dôležitou súčasťou úspešnej stratégie PPC je správne zacielenie. Len preto, že máte na mysli ideálne cieľové publikum z predchádzajúcich kampaní, neznamená to, že môžete zaručiť budúci úspech.

Nesprávne publikum pre konkrétnu kampaň alebo cieľ nemôže priniesť požadované výsledky, preto musíte pri nastavovaní možností zacielenia byť opatrný.

Môžete napríklad zúžiť publikum výberom možnosti „cieľ a cenová ponuka“. Táto možnosť vám umožní osloviť ľudí, ktorí sa nachádzajú vo vašom zozname zacielenia, bez toho, aby ste museli stratiť rozpočet pre používateľov, ktorí nespĺňajú vaše kritériá. Je však bežné, že túto taktiku prehliadame tak, že použijeme možnosť „len ponúknuť“, ktorá môže viesť k mätúcemu výsledku, od nižšej návštevnosti až po drahé reklamy.

Ďalším spôsobom, ako urobiť chybu zacielenia, môže nastať, ak nevylučujete ľudí, ktorých nechcete osloviť. Ak sa pozeráte na konkrétne publikum a neobmedzíte svoje možnosti, riskujete, že budete platiť viac bez toho, aby ste dosiahli požadované ciele. Podobným spôsobom, ak sa rozhodnete vytvoriť viacero zoznamov pre svoju stratégiu poznámok, môžete riskovať niekoľkokrát osloviť to isté publikum, čo zvýši celkové náklady vašej kampane.

Riešenie: Vytvorte plán na zacielenie a dvakrát skontrolujte všetky možnosti, aby ste sa uistili, že optimalizujete svoje publikum čo najviac. Dávajte pozor na vašu kampaň, keď začne monitorovať pôvodné výsledky.

Nesprávne používanie kľúčových slov

Väčšina PPC profesionálov sa zameriava na kľúčové slová, aby objavila nové príležitosti na úspech. Ako často hodnotíte stratégiu kľúčových slov?

Je obvyklé predpokladať, že niektoré taktiky majú lepšie výsledky ako iné, ale je stále užitočné vyhodnotiť výsledky.

Môžete sa napríklad sústrediť na kľúčové slová, ktoré sú príliš široké. To môže byť dobrý nápad, ale môže to byť aj drahšia možnosť. Môžete vyskúšať long-tail kľúčové slová ako nákladovo efektívnejšiu možnosť, ktorá môže viesť k lepším výsledkom v konkurencieschopných odvetviach.

Ďalšou častou chybou je ignorovanie používania vylučujúcich kľúčových slov. Je ľahké ich zabudnúť, ale to môže mať vplyv aj na výsledky kampane. Použite ich ako súčasť stratégie na filtrovanie kľúčových slov, ktoré nepotrebujete, aby ste sa vyhli plateniu za nežiaduce kliknutia.

V neposlednom rade mnoho spoločností zabudlo ponúknuť svoje vlastné značkové kľúčové slová. Možno to znie mätúce alebo zbytočné, ale ak vaši konkurenti ponúkajú kľúčové slová vašej značky, potom môžete vynechať potenciálnych zákazníkov, ktorí sa chcú dozvedieť viac o vašej firme.

Riešenie: Venujte veľkú pozornosť výberu kľúčových slov a nájdite tie, ktoré lepšie fungujú pre vaše plány.

Nekonzistentné správy

Dobrá stratégia PPC vyžaduje veľkú vstupnú stránku. Je však obvyklé navrhnúť vstupnú stránku nezávisle od reklám PPC, čo vedie k niekoľkým možným nezrovnalostiam:

  • Dizajn
  • Kópie
  • Zameranie sa na rôzne ciele
  • Rôzne osoby

Vaša vstupná stránka by mala byť rozšírením vašich PPC reklám. Musí existovať kontinuita, ktorá začína dizajnom a UX sa presúva k značke, správam a KPI.

Napríklad, nemôžete vytvoriť PPC kampaň, ktorá sa zameriava na zvýšenie predaja a potom vytvoriť vstupnú stránku, ktorá neumožňuje rýchlu nákupnú voľbu.

Podobne nemôžete zacieliť na mladšie publikum bez toho, aby ste testovali cieľovú stránku alebo zariadenia.

Tieto chyby môžu tiež ovplyvniť vaše skóre kvality od spoločnosti Google, ktoré súvisí s relevanciou vašich reklám a vašich vstupných stránok. To by mohlo spôsobiť, že budete platiť viac, aby ste dosiahli cieľové publikum a to je chyba, ktorú nechcete v budúcnosti spáchať.

Pokiaľ ide o zasielanie správ, vaše PPC reklamy by nemali oklamať vaše cieľové publikum, aby klikli na niečo, čo je pre nich úplne irelevantné. Musíte vytvoriť postupnosť, ktorá pridá hodnotu, aby sa ďalšie kroky zdali logické. Ide o to, aby ste sa dostali do psychológie užívateľa, aby ste zmiešali UX a reklamu, aby používatelia získali najlepšie výsledky.

Riešenie: Keď sa chystáte nastaviť vstupnú stránku, porovnajte ju s vašimi PPC reklamami a zabezpečte konzistentnosť kópie a dizajnu. Pomocou vstupných stránok môžete sprostredkovať návštevníkovi cestu, ktorá ho priblíži k požadovaným cieľom.

Prehľad

Najlepším spôsobom, ako sa vyhnúť bežným chybám PPC, je optimalizácia stratégie v závislosti od vašich potrieb. Venujte veľkú pozornosť vašim cieľom a zodpovedajúcim spôsobom upravte zacielenie, ponúkanie cien, rozpočet a vašu kópiu.

Čo je dôležité, je porozumieť všetkým dôležitým faktorom, ktoré môžu poškodiť stratégiu PPC, aby ste minimalizovali riziko prípadných budúcich chýb.