5. júna 2018 SEO 24

Google rozkazy alebo odporúčania?

Keď sa Google zmení: mal by som sa riadiť každým rozhodnutím, ktoré urobili?
Riadiť sa každým rozhodnutím a nasledovať ho?

Minulý týždeň sme písali o rozhodnutí spoločnosti Google skrátiť meta popisy. Teraz sú meta popisy približne rovnakej veľkosti ako pred pol rokom. Ale na pár mesiacov boli oveľa dlhšie. Mali sme veľa otázok a pár ľudí bolo dosť nahnevaných – pochopiteľne. Je dĺžka meta popisov dôležitá? Potrebujete sledovať každú malú vec, ktorú Google mení, aby sa vám vo výsledkoch vyhľadávania darilo dobre? Poďme sa pozrieť bližšie, prečo mať vynikajúcu webovú stránku je najlepšia dlhodobá SEO stratégia.

Prispôsobte sa poslaniu Googlu

Poslaním spoločnosti Google je “usporiadať informácie z celého sveta a zabezpečiť, aby boli univerzálne prístupné a užitočné“. Aj keď niekedy nerozumieme rozhodnutiam, ktoré milí ľudia v spoločnosti Google robia, myslíme si, že vaša najlepšia šanca na to splniť ich poslanie je vaša stránka. Chcete, aby ľudia našli vaše webové stránky, pretože na vašich stránkach nájdu užitočné informácie. Chcete, aby mali ľudia dobré skúsenosti. A chcete, aby boli ľudia spokojní s vašimi stránkami, ak kliknú na váš úryvok. To by malo byť vždy cieľom vašej SEO stratégie. Vytvorte webové stránky, ktoré ľudia budú chcieť navštíviť. Vytvorte skvelý obsah, ktorý ľudia budú chcieť čítať. Vytvorte produkty alebo služby, ktoré ľudia chcú mať alebo zažiť. Nazývame to holistické SEO.

Úpravy prídu druhé

Vynikajúce webové stránky prichádzajú ako prvé, ale môžete vylepšiť veľa vecí, aby ste vynikli medzi ostatnými. Samozrejme, že v niektorých oblastiach môže byť konkurencia v rebríčku Google ťažká. Takže budete musieť ísť extra kilometer, aby ste dostali kliknutia na vašu webovú stránku. A v takýchto prípadoch by sa vylepšenia jednoduché, ako napríklad napísanie skvelých meta popisov, mohli vyplatiť.

Je dôležité si uvedomiť, že ladenie vašich webových stránok je vždy druhé. Super meta popis nikdy nemôže vykompenzovať mizerné prevedenie stránky bez relevantného a kvalitného obsahu.

Investujte do kvality a vylepšujte príležitostne

Nepanikárte ak Google pustí ďalšiu aktualizáciu. Ak máte dobrú stránku a investujete do skvelého obsahu, tieto aktualizácie pravdepodobne ťažko ovplyvnia vaše hodnotenie. Pri každej aktualizácií sa spoločnosť Google snaží priblížiť svojej misii. Chcú, aby ich používatelia našli čo najlepšie zhody s ich vyhľadávacím dopytom. Uistenie sa, že vaša webová stránka je tá najlepšia zhoda, bude vždy najlepšia stratégia SEO. Ak to robíte, budete mať minimálne starosti.

Pamätajte, že sme všetci v tejto hre spolu. Ak sa spoločnosť Google rozhodne zmeniť pravidlá, trpia aj vaši konkurenti. Vezmite si tieto meta popisy; ak budú kratšie, budú kratšie pre každú webovú stránku. Myslíme, že by sme na nich mali pracovať, ale prosím, nespúšťajte paniku. Vylepšenia nebudú okamžite viesť k vyšším pozíciám a nebudú priamo viesť k nižším hodnoteniam.

Napriek tomu veľa malých vylepšení by mohlo spôsobiť, že vaše stránky vyniknú vo výsledkoch vyhľadávania len trochu viac. Takže, pracujme na tom všetci spoločne.