17. mája 2018 SEO 24

Bounce rate

Ako znížiť mieru odchodov zo stránky

Miera odchodu z webstránky SEOMiera okamžitých odchodov je metrika, ktorá je pod obrovským tlakom a to z dobrého dôvodu. Často slúži ako silný indikátor, že vaša webová stránka nezaujala používateľa. V konečnom dôsledku znamená, že opúšťajú stránku bez toho, aby s ňou komunikoval. Rovnako ako čokoľvek v SEO oblasti alebo digitálnom marketingu, zlepšenie miery odchodov nie je striebornou guľkou. Áno, zlepšenie by malo priniesť výsledky a prinášať lepšie výsledky aj pre iné metriky. Vždy majte na pamäti, že súčet všetkých častí je oveľa dôležitejší pre kampaň zameranú na ROI.

Pre tých z vás, ktorí môžu byť noví v oblasti digitálneho marketingu, Google definuje „odchod“ a „mieru odchodov“ ako:

Odchod: „relácia na jednej stránke na vašom webe“

Miera odchodov: „počet relácií na jednej stránke delené všetkými reláciami“.

Úplné vysvetlenie spoločnosti Google je vlastne celkom dobré. Je celkom detailné, pokiaľ ide o to, kedy je vysoká miera odchodov indikovaná ako problém a kedy to pravdepodobne nie je tak zlé. Napríklad, ak niekto hľadá rýchlu odpoveď, nemôže mať záujem o ďalšie čítanie, v takom prípade je vysoká miera odchodov pre daný kus obsahu prijateľná. Na druhej strane, ak bola stránka navrhnutá na konverziu zákazníkov prostredníctvom dodatočných informácií alebo výziev na akciu, vysoká miera odchodov môže naznačovať slabý výkon.

Zámer užívateľa a jeho hodnota

Jednoduché nadiktovanie x postupných krokov pre zníženie miery odchodov z vašej stránky by bolo bez pochybnosti veľmi užitočné pre mnoho ľudí. Bohužiaľ pre vás v mnohých prípadoch je rovnako dôležité (ak nie dôležitejšie) pochopiť prečo namiesto toho čo.

Ľudia kliknú na odkazy na webové stránky z nejakého dôvodu, hoci tento dôvod môže byť neuveriteľne triviálny. Môžu len chcieť vidieť zvyšok tohto fascinujúceho clickbait obrázku alebo pochopiť, či „to, čo urobil ďalej“, bolo naozaj neuveriteľné. Ide o to, že vždy existuje zámer užívateľa, bez ohľadu na to, aký ten zámer v konečnom dôsledku je. Skôr ako začnete investovať čas do riešenia niektorého z bodov nižšie, mali by ste mať dobrú predstavu o užívateľskom zámere. V dôsledku toho budete môcť ponúknuť používateľom hodnotu.

Je nevyhnutné pochopiť, koho sa snažíte prilákať (kupujúceho) a čo sa snažíte dosiahnuť tým, že navštívia vašu webovú stránku. Táto informácia je dôležitá nielen na to, aby pomohla znížiť mieru odchodov, ale je tiež absolútne kritická pri vytváraní marketingových kampaní a návrhov webových stránok, ktoré dosahujú vaše ciele – tým, že pomáhajú svojim návštevníkom dosiahnuť ich.

Nie sú len “on page“ faktory

Nie je to prvýkrát, čo niekto napísal článok o miere odchodov a pritom bol od pointy vzdialený na kilometre. Pravdepodobne však zistíte, že mnohé z týchto článkov sa zameriavajú na vašu stránku. Faktory ako dizajn, výzvy na akciu alebo štruktúra menu sa znova a znova objavujú. Má to dobrý dôvod: majú vplyv na mieru odchodov a mali by sa riešiť. Ale je to len časť z puzzle. Používateľ už je na vašich stránkach a prišiel na váš web z nejakého dôvodu. Okrem toho je možné, že teraz prehliadajú určitú stránku z dôvodu marketingových kampaní, ktoré používate.

Musíte sa uistiť, že vaša stránka je zosúladená s vašimi marketingovými kampaňami a naopak. Obe majú v tomto zosúlaďovaní rovnakú zodpovednosť. Obe by mali byť vytvorené s rovnakými zastrešujúcimi cieľmi (a kupujúcimi), ale to nezaručuje, že budú bez problémov spolupracovať.

Zamyslite sa: UX

Každý používa internet. Čítate tento článok na internete; pravdepodobne ho čítate v telefóne. Všetci sme používatelia a ako takí, či už sme dizajnéri webových stránok, UX alebo čokoľvek iné mali by sme byť všetci schopní poskytnúť spätnú väzbu o našich používateľských skúsenostiach.

Je to jednoduchšie povedať, ako urobiť – najmä ak  sa už niekoľko rokov pozeráte na rovnakú webovú stránku. Často sa môžete cítiť bez myšlienok, ale nová perspektíva je neoceniteľná; niekto s čerstvým okom by dokázal zistiť problémy a odporučiť zmeny oveľa rýchlejšie.

Možno, že nemáte rozpočet na prenájom návrhára alebo SEO experta na kritiku vašich webových stránok. Možno, že zmeny budú príliš malé na to, aby odôvodnili výdavky na čas, úsilie a peniaze na získanie vonkajšej pomoci. Akokoľvek, tu sú niektoré tipy na mieste, ako zlepšiť mieru odchodov ako obnovenie.

Mobil?

Ak sa ešte len zaoberáte problémami súvisiacimi s mobilnými používateľmi, radšej by ste mali zrýchliť. Mobil už nie je niečo, čo je na obzore alebo čoskoro príde. Je tu a stojí vás to peniaze. Google už v roku 2016 spustil svoj prvý mobilný index, pretože mobil prekonal počítač z hľadiska používania internetu.

Ak vaša webová lokalita nie je “mobile-friendly“ alebo máte problém s formátovaním v mobilných zariadeniach, tak sa neobťažujte ani čítať ďalej. Ak by ste mali vykonať jednu jedinú akciu z tohto článku, prosím spravte vašu stránku optimalizovanú pre mobilné zariadenia.

Čitateľnosť

Môžete mať najlepší obsah na svete, ale ak niekto opustí stránku, pretože je príliš ťažké čítať, potom to nestojí za nič. Jednoduché zmeny, ako je napríklad zväčšenie veľkosti textu (najmä pre mobilné zariadenia) alebo rozmiestnenie riadkov, môžu mať skutočný vplyv. Samozrejme, aj my sme urobili chybu pri vytváraní blogu, ktorý vyzeral skvele, keď sme minulý rok opätovne spustili naše stránky. Šedý text však nebol ľahko čitateľný, čo znamená, že sme museli následne zmeniť farbu textu. To ukazuje, že len preto, že niečo vyzerá pekne, neznamená to, že je to tak funkčné, ako by mohlo byť pri dosahovaní vašich cieľov.

Podporujte zapojenie

Zabezpečenie jasných výziev na akciu na príslušný obsah, interné prepojenie a štruktúru ponúk, ktoré nevyžadujú rozkladač na dešifrovanie, pomôžu prispieť k pozitívnejšej miere odchodov. Týmto spôsobom by riešenie pôvodného problému miery odchodov mohlo zlepšiť mieru konverzie.

Rýchlosť načítania

Táto časť sa stala ešte dôležitejšia s rastom používania mobilných zariadení. Žijeme v netrpezlivej spoločnosti, ktorá očakáva okamžitý prístup. Potrebuje preto len málo vysvetlenia, že ak sa vaša stránka bolestivo spomaľuje, zvyšuje sa riziko odchodov používateľov. Môžu sa vyskytnúť viaceré faktory ovplyvňujúce rýchlosť načítania, ale bežnými problémami sú nízke náklady na zdieľaný hosting a obrázky s vysokým rozlíšením.

Dizajn

Používatelia sú teraz náročnejší ako kedykoľvek predtým. Už viac nepracujeme vo svete, v ktorom mať obchodné webové stránky je luxus – je to nevyhnutnosť. V krajine, kde konkurenti priemyslu pravdepodobne zvyšujú výdavky na digitálne technológie, je dôležitý spôsob, akým je vaša značka (a obsah) prezentovaná potenciálnym zákazníkom. Ako už bolo uvedené, niekedy existuje rovnováha medzi dizajnom a použiteľnosťou, ale nepodceňujte vplyv, ktorý má slabá webová stránka na mieru odchodov a celkovú výkonnosť webových stránok.