Čo je to výskum kľúčových slov?
Výskum kľúčových slov je prvým krokom k optimalizácii webových stránok pre určité kľúčové slová. Bez výskumu kľúčových slov by ste sa mohli stratiť vo vlastnom žargóne a bojovať s gigantami vo vašom odvetví, ktorý nemôžu byť porazený na stránkach s výsledkami vyhľadávania. Existuje množstvo faktorov, ktoré musíte brať do úvahy pri vykonávaní výskumu kľúčových slov a nastavovaní stratégie kľúčových slov. V tomto článku sa budeme zaoberať vašou misiou, vašim publikom a vašou súťažou.
Čo robí vašu spoločnosť jedinečnou?
Predtým, ako urobíte čokoľvek, a toto je kľúčové, musíte vedieť, čo robí vašu spoločnosť jedinečnou. Musíte mať jasnú koncepciu poslania vašej spoločnosti. Musíte presne určiť, čo máte ponúknuť. Pretože to je to, čo vám prinesie hodnosť. Je to tak jednoduché. SEO je rovnako ako bežné podnikanie. Ak robíte všetko na rovnakej alebo nižšej úrovni ako vaša konkurencia, nebudete vyčnievať. Ak nie ste najlepší výsledok, prečo by vás ľudia chceli nájsť? Prečo by vás mal Google zaradiť? Zdá sa to jednoduché, ale na tento faktor sa často zabúda.
Zmysluplné kľúčové slová
Často počujeme, že ľudia hovoria: nemôžeme prísť so zmysluplnými kľúčovými slovami. Ak sa s tým stretnete, urobte krok späť a pozrite sa na vašu firmu:
- Čo môžete ponúknuť?
- Aké je vaše poslanie?
- Aké sú vaše základné hodnoty a silné stránky?
- Ako môžete rozdeliť názvy hlavných predajných bodov na veľmi špecifické časti informácií alebo služieb? Použite ich na vyčnievanie z davu.
Nemusíte byť lepší ako vaša konkurencia vo všetkom, pokiaľ identifikujete dostatok vecí na vytvorenie stratégie kľúčových slov. Pre menšie spoločnosti to znamená, že pravdepodobne budete musieť byť lepší v tom na čo väčšie ryby nemysleli. Alebo sa sústreďte na veci, ktoré tieto spoločnosti aktívne nevykonávajú. Ak nemôžete prísť s ničím, máte väčší problém, než len prísť s kľúčovými slovami…
Úloha publika vo vašom výskume kľúčových slov
Akonáhle ste určili, čo chcete ponúknuť, je čas zvážiť vaše publikum. Nakoniec, SEO je o tom, že vás vaši používatelia dokážu nájsť. Prvá vec, ktorú musíte urobiť, je zistiť, aké slová vaše potenciálne publikum používa na vyhľadanie informácií, ktoré hľadajú.
Pozrime sa na príklad. Na SEO24, premýšľame o našej platforme kurzom ako „SEO služba“. Na prvý pohľad sa to zdá byť veľmi logické, aby sme optimalizovali pre kľúčové slovo „SEO služba“. Keď analyzujeme údaje o návštevnosti, ukáže sa, že naše publikum používa „SEO profesionál“ oveľa viac. Preto je oveľa rozumnejšie optimalizovať tento termín. Každá spoločnosť má svoj vlastný interný slovník, ktorý často nezodpovedá slovnej zásobe publika. Preto by ste mali vždy zvoliť svoje kľúčové slová z pohľadu vášho publika. Pomocou Trendov Google môžete skúmať, ako často sa používajú hľadané výrazy v porovnaní s inými výrazmi.
A čo vaša konkurencia?
Napokon, jednoducho nemôžete navrhnúť správnu stratégiu výskumu kľúčových slov bez zohľadnenia vašej konkurencie. Príliš často sa webové stránky optimalizujú na podmienky, pre ktoré nemajú absolútne žiadnu šancu. Takže musíte preskúmať svoju konkurenciu.
Môžete ísť na ostro a vykonať dôkladnú analýzu všetkých konkurentov vo vašej oblasti. Ale teraz sa budeme držať základov. V skutočnosti je celkom ľahké získať všeobecnú predstavu o vašej súťaži v oblasti SEO. Stačí spísať pár Google hľadaných výrazov, pre ktoré by ste sa chceli umiestniť! Pozrite sa, ktoré spoločnosti sa zobrazujú pri ich vyhľadávaní a kde sa aktuálne nachádzate vy. Aké sú veľké firmy, s ktorými súťažíte, na prvých troch miestach v rebríčkoch? Bola by vaša spoločnosť medzi týmito výsledkami? To všetko je celkom ľahké určiť pomocou výsledkov vyhľadávania Google.
Buďte ale opatrný! Nemôžete dôverovať len výsledkom vyhľadávania, pretože spoločnosť Google ich prispôsobuje vašej histórií vyhľadávania. Takže logicky, vaša stránka sa vám bude zobrazovať vyššie ako ostatným, ktorý vykonajú rovnaké vyhľadávanie. Môžete použiť režim inkognito, aby ste to čiastočne vyriešili, aj keď stále sa jedná o lokálne vyhľadávanie z toho istého zariadenia. Ak je to pre vás problém, môžete zvážiť použitie VPN na maskovanie vašej polohy.
Rozšírenie stratégie krok za krokom
Veľké stránky sa môžu zaradiť pre najobecnejšie vyhľadávané pojmy. Menšie stránky v rámci veľmi špecifických výklenkov môžu robiť to isté. Samozrejme, je tiež jednoduchšie, ak píšete v jazyku, ktorým sa nehovorí po celom svete. Pre väčšinu menších stránok, ktoré píšu v angličtine, je však všeobecné pravidlo: začnite s veľkým súborom kľúčových slov, ktoré majú malú návštevnosť, ale môžete sa ľahšie zaradiť. Potom postupujte krok za krokom do rebríčka. Akonáhle ste získali nejakú autoritu SEO, začnite optimalizovať pre všeobecnejšie kľúčové slová. A nakoniec sa možno dokonca budete môcť zaradiť na kľúčové slová z vašej hlavy!