White hat vs Black hat SEO – aký je rozdiel?
Obaja vám prinesú výsledky, no z vyhľadávacích nástrojov môžu vyplynúť sankcie, ktoré vás môžu posunúť ešte viac naspäť z hľadiska umiestnenia a prevádzky, napriek ich okamžitému uspokojujúcemu výsledku. Zatiať čo trendy v SEO sa neustále menia a metódy sa vyvíjajú tak, aby držali krok s novými algoritmami, rozdiel medzi týmito dvoma prístupmi vám môže zabrániť padnúť do pasce a vrátiť vás naspäť vo vašej snahe v oblasti SEO.
Čo je white hat SEO?
Ak chcete optimalizovať vyhľadávací zážitok pre zamýšľaných používateľov – to sú ľudia, ktorí robia vyhľadávanie, nie stroje – vo vyhľadávačoch, musia neustále aktualizovať a inovovať svoje algoritmy, aby vždy poskytovali najrelevantnejšie, najdôležitejšie a najdôveryhodnejšie výsledky. Black hat SEO a čoraz viac bot programátorov je schopných nájsť riešenia, čo znamená, že cyklus zmeny je takmer konštantný. Jedna konštanta je, že vaše SEO v správnych spôsoboch – „white hat SEO“, alebo etické techniky SEO-zatiaľ čo oni vyžadujú viac času a úsilia, sa vždy spláca v dlhodobom horizonte.
White hat SEO techniky sú navrhnuté tak, aby zhromažďovali návštevnosť z organického vyhľadávania s vysoko kvalitným obsahom a môže obsahovať množstvo taktík, ako napríklad:
- Vytváranie originálneho kvalitného obsahu s dlhou formou. Pridajte sa do pridružených sociálnych médií a e-mailových kampaní na šírenie povedomia, rezerváciu viditeľnosti a návštevnosti obsahu.
- Použitie kľúčových slov a analýzy kľúčových slov
- Skvelá organizácia stránok. Chcete vyhľadávacím botom čo najviac uľahčiť prácu pri prehliadaní vašej stránky. Dôležitá je jasná architektúra stránky. Vyhľadávače taktiež uprednostňujú informácie (napr. hlavičky a názvy), takže je dôležité zabezpečiť obsiahnutie najdôležitejších kľúčových slov.
Spoločnosť Google tiež poskytuje sprievodcu pre prijateľné SEO techniky, na ktoré sa môžete odvolávať a spoločnosť Bing poskytuje sadu pokynov.
Chcete vylepšiť svoje hodnotenie správnou cestou?
Oslovte SEO experta aby:
- Vytvoril stratégiu obsahu. Či už ide o blog, kvalitný obsah, sociálnu kampaň alebo všetky vyššie uvedené, úspech v oblasti SEO môže prísť s multi-kanálovej obsahovej stratégie, ktorá je ideálna možno práve pre vás.
- Vyskúšal najlepšie kľúčové slová pre vás. Používate kľúčové slová, ktoré sú relevantné, ale majú malý až žiadny objem vyhľadávania, vám nepomôžu. Tak isto ako aj kľúčové slová s vysokým objemom, ktoré tvrdo využíva konkurencia. Kľúčom je nájsť tie kľúčové slová, ktoré vyhľadávajú ľudia, ale nemajú ešte taký veľký objem – presne pravé miesto pre vás.
- Vytvoril meta popisy bohaté na kľúčové slová. V oblasti SEO je značkovanie dôležité a preto by ste mali zabezpečiť, aby vaše meta popisy odrážali váš obsah.
- Zlepšil navigáciu, architektúru informácií a názvy. Môže to znamenať zásah do značkovacej verzie vášho webu ako aj do metadát a názvov stránok. Taktiež sa môžu pridať popisy a alternatívne texty pre obrázky a značkovanie.
Tieto techniky vyžadujú čas a úsilie, ale stojí to za to – dokonca aj váš starší obsah môže naďalej zvyšovať svoje umiestnenie a riadiť prevádzku, bez pokút.
Čo je black hat SEO?
Black hat SEO je do značnej miery charakterizovaný veľkým vplyvom na stroje vo vyhľadávaní, nie na ľudí vo vyhľadávaní. Vo svojej podstate sa jedná o “cheat“ systému, aby ste dosiahli výsledky rýchlejšie. Ale ak vyhľadávacie nástroje odhalia, že využívate tieto techniky, vašu stránku môžu penalizovať. V extrémnych prípadoch úplne vyradiť zo zoznamu prehliadaných stránok.
Tento typ techník sa využíva zvyčajne na webových stránkach s rýchlym obchodným modelom, ako sú napríklad maloobchodné stránky alebo stránky odberu. Black hat SEO techniky môžu zahŕňať:
- Používanie nevyžiadanej pošty, duplicitného obsahu alebo “scraped“ obsahu.
- Automatizácia. Ale nie však každá automatizácia, ako napríklad obsahová, ktorá má malú až žiadnu hodnotu pre používateľov, alebo automatizované vytváranie odkazov pomocou softvéru.
- Snažia sa zbaviť konkurencie pomocou negatívnej kampane alebo nepravdivými hláseniami ohľadom napríklad spamu.
- Stránky brány, ktoré uchopia používateľov kľúcovými slovami a potom ho presmerujú na inú (potencionálne nesúvisiacu) stránku.
- Použitie napadnutých stránok na umiestnenie obsahu a odkazov, bez ohľadu na skutočného vlastníka webu.