Technické SEO vs obsahový marketing: Na ktoré sa zamerať vo svojom SEO?
V sektore digitálneho marketingu sa veľmi často bavíme o obsahu a technickom SEO ako o dvoch rozdielnych častiach marketingu, ktoré môžeme zaradiť ako “on-page SEO“.
Ale to nie je úplná pravda. Tieto dva elementy tvrdo spolupracujú na stránke aby podporili organický úspech. V prvom rade je podľa nás dôvod, na rozdelenie diela ten, že sú potrebné dve samostatné sady zručností. Pre značku, ktorá si prenajíma “SEO“ je zriedkavé, že sú schopný nájsť jednu osobu, ktorá je rovnako schopná v práci s obsahom ako aj v technickej práci. Takže namiesto toho musia určiť čo je pre nich dôležitejšie.
Nemyslíme si, že obsah vs. technické SEO je buď/alebo vojna. Skôr sa jedná o pomer alebo váhu, ktorú kladieme na každú stranu počas celej doby trvania SEO projektu.
Poznáme ten nepríjemný rozhovor, ale na otázku: “Čo je dôležitejšie: obsah alebo technické SEO?“. Existuje jednoduchá ale zároveň mätúca odpoveď: “To závisí…“. Závisí to od aktuálneho výkonu vašej stránky, rýchlosti akou chcete dosiahnuť výsledky, veľkosť firmy a koľko práce ste už urobili.
Pozrime sa na každú z kategórií a zvážte, či je obsah alebo technické SEO najlepším riešením pre rôzne problémy, s ktorými sa môžete stretnúť.
Aktuálna výkonnosť
Ak chcete investovať svoje peniaze do oblasti SEO naozaj veľmi záleží ako dobre si vaša stránka vedie a kde sa nachádzajú jej nedostatky v prvom rade.
Vyrovnanosť, technické SEO alebo obsah je riešenie ale záleží, na ktorú oblasť svojej stránky sa snažíte zamerať.
- Boj s celosvetovým rebríčkom: Typicky sa jedná o výsledok skrytého technického problému, takže technické SEO by mala byť v tomto prípade priorita.
- Vnútorná kanibalizácia: Ak je hodnotenie príliš nízke pretože často viacero stránok sa snaží umiestniť pre rovnaké kľúčové slová. Potom jedno efektívne riešenie je prezrieť obsah stránok a upraviť ho.
- Produktové stránky (s viacerými konfiguráciami) sa neumiestňujú: Ak má produktová stránka viacero možností napríklad farby/tvary/veľkosti/štýly a všetky sú kontrolované pomocou používateľa je veľmi pravdepodobné, že sa jedná o technickú chybu. Tá spôsobuje neefektívne prehliadanie alebo indexáciu vašich produktov.
- Produktové stránky s pridruženými predajcami/obchodníkmi sa neumiestňujú: Predávate produkty inej značky, pracujete s pridruženými predajcami alebo obchodníkmi produktov, ktorý nedosahujú požadované výsledky online. Je to väčšinou z dôvodu externého duplicitného obsahu. Najlepšie riešenie je revidovať váš obsah a následne optimalizovať podľa toho čo sa nachádza na stránke.
Rýchlosť výsledkov
Je ťažké povedať či obsah alebo technické SEO prinesie výsledky rýchlejšie, pretože to záleží od stránky na ktorej pracujete.
Stránka, ktorá nie je efektívne a často prehliadaná bude mať problémy s povšimnutím technických zmien na stránke, ale taktiež zriedka bude nový obsah indexovaný rýchlo. Pre zrýchlenie výsledkov, ktoré chcete dosiahnuť svojim obsahom, je dôležité mať implementovanú technickú prácu, ktorú vyžaduje Google, aby mohol efektívne prehliadať a indexovať stránky.
To znamená, že v prípadoch kde technické SEO už spĺňa minimálne štandardy, obsah vám prinesie rýchlejšie výsledky a platí to aj naopak. Znova je potrebné vziať do úvahy, že každá stránka je jedinečná.
Avšak, obsah má obrovskú výhodu pri rýchlosti získavania výsledkov bez spoliehania sa na SEO. Môže totiž získavať príťažlivosť pomocou iných kanálov (sociálne médiá) a tak podporovať rast vašej značky.
Obsahový marketing býva spojený so SEO rozpočtom. Neexistuje však nič čo by vás mohlo zastaviť pred použitím platených sociálnych kanálov alebo email marketingu To znamená, že získavate hodnotu z jediného kúsku obsahu, ktorý môže mať problém dosiahnuť rovnaký výkon organicky.
Predchádzajúca práca
Ako v každom druhu marketingu, aj tu platí zákon o znižujúcich návratoch keď sa bavíme o technickom SEO a obsahovom marketingu.
Najväčší výsledok môže byť získaný práve pri prvej investícií či už do technického SEO alebo do obsahu. V prípade ak ste do týchto oblastí zatiaľ nenazreli. To znamená, že musíte brať do úvahy, ktoré aktivity ste už na svojej stránke použili.
Pre stránku bez historickej technickej práce môže trvať nejaký čas kým si Google všimne, že na nej prebehli nejaké zmeny. Avšak, vplyv bude obrovský v porovnaní s malými výkyvmi na viac menej dobre štruktúrovanej a spracovanej stránke.
Samozrejme to isté platí aj pre obsah: ak ho na stránke nie je dostatok alebo chýbajú informácie pre zákazníkov, tak tieto veci budú mať neskôr najväčší vplyv.