10. apríla 2018 SEO 24

SEO základy: Značky a kategórie

Rozdiel medzi značkami a kategóriami

SEO základy značky a kategórieZnačky a kategórie nám pomáhajú štruktúrovať náš obsah. Často ich môžete nájsť vo vizuálnych metadátach napríklad na blogových príspevkoch alebo v zozname klikateľných odkazov na bočnom paneli webových stránok. Značky sú niekedy reprezentované ako tag cloud alebo oblak značiek, hoci väčšina webových stránok sa v súčasnosti zdržuje používania tohto prvku. Existuje jasný rozdiel medzi značkami a kategóriami, ale veľa používateľov si tieto dva pojmy mýli. Vo väčšine prípadov to koncového používateľa síce moc nezaujíma, ale napríklad v programe WordPress existujú určité výhody, ktoré vám poskytnú práve kategórie pre určité segmenty a značky pre ostatné. V tejto časti SEO základov si povieme rozdiel medzi značkami a kategóriami.

WordPress taxonómie

WordPress používa taxonómie pre zoskupovanie obsahu. Najčastejšie štandardné taxonómie v službe WordPress sú kategórie a značky, ale je tiež možné vytvoriť vlastnú taxonómiu. Taxonómia môže byť definovaná ako „usporiadaná klasifikácia“. Znamená to nejakú hierarchiu alebo štruktúru, ktorá často prechádza do kategórií. Vo WordPress môžu byť kategórie rodičia alebo deti navzájom. Často značky v programe WordPress nemajú túto štruktúru a používajú sa pomerne náhodne. Ak nemáte kontrolu nad tým, ako pridávate značky do príspevkov, pravdepodobne skončíte s obrovským počtom značiek na svojich webových stránkach. Nevýhodou toho je, že veľa značiek sa používa iba raz, čo spôsobuje, že stránka značky je rovnaká ako príspevok, do ktorého ste značku pridali. Môže to spôsobiť duplicitný obsah alebo skromný obsah.

Rozdiel medzi značkami a kategóriami

Späť k našej pôvodnej otázke: aký je rozdiel? V ideálnom svete by sme použili kategórie na zoskupenie obsahu na vašich webových stránkach do – povedzme – osem až desať globálnych segmentov. Na našom blogu sú tieto segmenty napríklad On-Page SEO, Off-Page SEO a PPC. Udržaním obmedzeného súboru kategórií môžete udržiavať svoje webové stránky a obsah sústredený. Teraz, samozrejme, môžete rozdeliť obsah ešte ďalej a prejsť na konkrétnejšie zoskupenia. Preto by ste mali používať značky.

WordPress popisuje rozdiel presne takto:

  • Kategórie umožňujú široké zoskupenie príspevkových tém.
  • Značky sa používajú na opis vášho príspevku podrobnejšie.

Skutočnosť, že kategórie môžu byť hierarchické, znamená, že je možné vytvoriť trochu viac obsahovej štruktúry iba v kategóriách, ak je to to, čo hľadáte. Môžete mať skupinu príspevkov o stromoch a mať detskú kategóriu alebo podskupinu o duboch. Dáva to zmysel, že? To tiež znamená, že môžete mať adresy URL ako / category / stromy / dub, ktoré zobrazujú túto štruktúru priamo v adrese URL. Nemôžete to urobiť pomocou značiek. Značka v tomto príklade by mohla byť „Dubnica“. Nesúvisí s vlastnosťami stromu, ale môže naznačovať, kde sa napríklad vyhotovila fotka stromu v tomto postavení.

Vyžaduje sa aspoň jedna kategória na príspevok

Existuje ešte jeden rozdiel medzi značkami a kategóriami v programe WordPress: musíte pridať aspoň jednu kategóriu na príspevok. Ak na to zabudnete, príspevok sa pridá do predvolenej kategórie. Takže by bol „Nezaradený“, pokiaľ nestanovíte predvolenú kategóriu v programe WordPress v časti Nastavenia> Písanie:

Urobte tak, pretože určite chápete, že predvolená hodnota „Nezaradený“ nemá pre vašich čitateľov zmysel. Vyzerá to ako zlá údržba, však? Pri značkách nemáte tento problém, pretože značky nie sú vôbec povinné. Dokonca by ste sa mohli rozhodnúť zdržať používania značiek, kým ich nepotrebujete, a dokonca potom pravdepodobne použijete vlastnú taxonómiu. V takom prípade budete mať túto druhú vrstvu segmentácie bez obmedzenia značiek. Dúfam, že tento príspevok vám pomohol objasniť rozdiel medzi značkami a kategóriami!