Kľúčové slová a SEO
Pri hľadaní informácií o kľúčových slovách vo vzťahu k SEO, vás zrejme zahltia informácie o ich výskume. Samozrejme, výskum kľúčových slov je veľmi dôležitý ak chcete, aby sa vaša stránka umiestnila. Tiež je však dôležité pochopiť, základný princíp kľúčového slova. A to rozoberieme v tomto článku.
Čo je to kľúčové slovo?
Kľúčové slovo (keyword alebo focus keyword), je slovo, ktoré najlepšie popisuje obsah vašej stránky alebo príspevku. Je to hľadaný výraz, pre ktorý sa chcete umiestniť. Keď ľudia vyhľadávajú toto kľúčové slovo alebo frázu v službe Google alebo iných vyhľadávacích nástrojoch, mali by nájsť túto konkrétnu stránku z vášho webu.
Povedzme, že máte webové stránky o reproduktoroch: predávate všetky druhy a typy. Blogujete o tom, na čo pozerať pri kúpe reproduktorov, ktoré ponúkate vo svojom online obchode. Predávate aj reproduktory do auta, takže ste pre ne vytvorili samostatnú stránku kategórie produktov. Spýtajte sa sami seba:
- Pre aký druh hľadaného výrazu chcete byť nájdený?
- Ktoré slová si myslíte, že ľudia vo vyhľadávacích nástrojoch použijú, aby vás našli?
- Ako vyzerá vyhľadávací dopyt?
Pravdepodobne (reproduktory do auta), nie? Pretože toto kľúčové slovo odráža najlepšie to, čo sa na stránke nachádza. Ak by ste museli vysvetliť posledný riadok vášho obsahu, ako by to vyzeralo? Aké slová by ste použili? To sú vaše kľúčové slová alebo kľúčová fráza – ak pozostáva z viacerých slov.
Slovné spojenie “kľúčové slovo“ používame stále, to ale neznamená, že sa skladá iba z jedného slova. Často sa kľúčové slová skladajú z viacerých slov. Takže keď hovoríme o kľúčových slovách, veľa krát máme na mysli viacero slov a nie jedno jediné.
Prečo sú kľúčové slová dôležité?
Jedna z vecí, na ktoré sa spoločnosť Google zameriava pri hodnotení stránky, je obsah na danej stránke. Pozerá sa na slová na stránke. Teraz si predstavte, ak každé slovo, napríklad na blogovom príspevku o reproduktoroch do auta, sa použije dvakrát, potom všetky slová majú rovnakú dôležitosť. Spoločnosť Google nebude mať poňatie, ktoré z týchto slov sú dôležité a ktoré nie. Slová, ktoré používate, sú stopy pre Google, informujú spoločnosť Google a iné vyhľadávacie nástroje o tom, čoho sa týka stránka alebo príspevok. Takže ak chcete, aby spoločnosť Google pochopila, o čom je vaša stránka, musíte kľúčové slová používať pomerne často.
Ale Google nie je jediný dôvod, prečo sú kľúčové slová dôležité. V skutočnosti je to menej dôležité, pretože by ste sa mali vždy sústrediť na používateľa: návštevníkov a potenciálnych klientov. So SEO chcete, aby ľudia pristáli na vašich webových stránkach pri používaní určitého hľadaného výrazu alebo kľúčového slova. Musíte sa dostať do hlavy vášho publika a použiť slová, ktoré používajú pri hľadaní.
Ak použijete nesprávne kľúčové slová, nikdy nezískate návštevníkov, ktorých chcete alebo potrebujete, pretože vaše texty nezodpovedajú tomu, čo vaše publikum hľadá. Ak však používate kľúčové slová, ktoré ľudia hľadajú , vaša firma môže prosperovať. Z toho vyplýva, že vaše kľúčové slová by mali odrážať to, čo vaše publikum hľadá. Pri nesprávnych kľúčových slovách skončíte so zlým publikom alebo vôbec žiadnym. To je dôvod, prečo mať kľúčové slová správne.
Ako používať kľúčové slová na svojich stránkach a v príspevkoch?
Existoval čas, kedy ste mohli pridať množstvo kľúčových slov na vaše stránky alebo do príspevku. Použiť starý dobrý keyword-stuffing a ako zázrakom ste získali dobré umiestnenie vo vyhľadávačoch. Ale text s množstvom rovnakých kľúčových slov nie je príjemné čítanie. Pretože užívatelia považujú tento druh kópie za strašný na čítanie, spoločnosť Google reaguje podobne. To je dôvod, prečo sa umiestnenie v službe Google pomocou tohto spôsobu (našťastie) stalo takmer nesplniteľnou úlohou.
Takže aké sú tu platné pravidlá? V prvom rade je dôležité, aby bol váš obsah ľahko čitateľný. Samozrejme, mali by ste svoje kľúčové slová použiť v texte, ale nepchajte ich za každú cenu do každej. Všeobecne platí, že ak 1 alebo 2% všetkých slov vašej kópie, je kľúčové slovo tak ste na správnej ceste. Uistite sa, že vaše kľúčové slovo je dobre rozložené vo všetkých častiach vášho textu. Nedávajte všetky kľúčové slová do prvého odseku s myšlienkou, že stačí z tejto časti optimalizácie. Prirodzene rozptýľte kľúčové slová po celej vašej stránke alebo príspevku. Používajte kľúčové slová v podnadpise alebo aj v niekoľkých v závislosti od dĺžky stránky alebo príspevku. Taktiež používajte kľúčové slová v názve stránky, prvom odseku a meta popise.
Teraz máte základné informácie ohľadom toho, čo je to kľúčové slovo. Tieto poznatky sú základom k výskumu kľúčových slov, čo je ďalší a najdôležitejší krok.