13. marca 2018 SEO 24

Technické SEO

Prečo je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým, byť technický.

Technické SEODobrá stratégia SEO by mala zahŕňať spoločne on-page aj technické (off-page) faktory SEO. Napriek tomu štúdia SEMrush zistila, že značný počet webových stránok stále trpí technickými SEO problémami.

Najlepšou praxou je pravidelne vykonávať hĺbkový technický SEO audit na vašich webových stránkach, aby ste zabezpečili, že vyhľadávače sú schopné prehľadávať a indexovať vaše stránky bez ťažkostí.

Veľa spoločností zdôrazňuje dôležitosť investovania do technického SEO čo najskôr z dlhodobého hľadiska. Prečo záleží na technickom SEO, ako sa uistiť, že sú technické SEO prvky na správnom mieste a ako vyzerá budúcnosť technického SEO?

Prečo sa sústrediť na technické SEO?

“SEO je ako účtovníctvo“, preto by ste si na zložitejšie veci mali najať profesionála.

Kým vyhľadávacie nástroje sú stále lepšie v prehľadávaní, indexovaní a pochopení informácií stále však nie sú dokonalé. Ak z nejakého dôvodu majú problémy zistiť o čom je vaša webová stránka alebo ak máte to, čo ľudia vyhľadávajú, budú pokračovať ďalej.

“Stačí vytvoriť dobrý obsah“ už neplatí, ak ho nikto nemôže nájsť alebo vidieť. Dobrý obsah webových stránok by mal byť doplnený o silné technické SEO prvky.

Nesprávne SEO taktiky môžu vášmu podnikaniu viac poškodiť ako pomôcť, preto je potrebné zabezpečiť, aby technické aspekty boli na mieste.

Ako vyzerá dobré technické SEO?

Existujú tri základné prvky, ktoré treba brať do úvahy pri úprave technického SEO.

  1. Výkon.
  2. Prehľadávanie.
  3. Indexácia.

Výkon

Rýchlosť stránok

Ako rýchlo by sa stránky mali načítať?

Väčšina expertov odpovie čo najrýchlejšie ale v ideálnom prípade by sa mali načítať pod 2 sekundy.

Okrem toho by ste mali skontrolovať “vodopád“ použitím webpagetest.org alebo GTmetrix. Tieto nástroje vám ukážu, ako sa vaše stránky spájajú pri načítaní.

K dispozícií sú aj ďalšie metriky rýchlosti stránok, ktoré sa oplatí sledovať a optimalizovať pre ne, napríklad:

  • First Byte
  • First Paint
  • First Meaningful Paint
  • First Interactive
  • DOM Content Load
  • Page Load
  • Interactive

Code Bloat

Mnoho stránok má zbytočný, dlho zabudnutý kód, ktorý naďalej existuje.

Pomocou vývojárskych nástrojov prehliadača Chrome môžete skontrolovať a odstrániť všetky nevyužité kódy CSS a JavaScript.

Zvážte implementáciu AMP

Taktiež je dôležité zvážiť implementáciu AMP a responzívny dizajn pre vaše webové stránky. Projekt AMP vznikol, pretože spoločnosť Google nemohla čakať na nás, kým budeme spoločne konať. Používatelia potrebujú načítať stránky rýchlo a to už dnes.

ALE, nezaspite na vavrínoch, keď implementujete AMP. Tak rýchlo ako prišlo môže aj v budúcnosti zaniknuť.

Zavedenie responzívneho dizajnu

Responzívny dizajn na druhej strane prináša lepšie používateľské skúsenosti (UX) na všetkých zariadeniach. V ére mobile-first to prináša pre vaše webové stránky zmysel. Netreba zabudnúť testovanie používania vašich webových stránok na rôznych zariadeniach, aby ste mohli zistiť a opraviť problémy, ktoré by mohli negatívne ovplyvniť UX.

Prehľadávanie a indexácia

Rozpočet prehľadávania a indexácie sú čas, peniaze a zdroje, ktoré spoločnosť Google je ochotná minúť na vašich stránkach. Existujú rôzne faktory, ktoré môžu negatívne ovplyvniť rozpočet prehľadávania a indexácie, ale hlavnou príčinou, ktorá to môže spôsobiť je “mnoho adries URL s nízkou hodnou obsahu“.

Niektoré z týchto príkladov zahŕňajú:

  • Fazety, parametre a identifikátory relácií.
  • On-site duplicitný obsah.
  • Nekonečné priestory (napr. kalendáre udalostí, ktoré idú 100 rokov do budúcnosti).

Pravidelne monitorujte prehľad pokrytia indexov a štatistiky indexového prehľadávania v novej službe Google Search Console, aby ste mohli ľahko nájsť a vyriešiť problémy s indexovaním a indexovým prehľadávaním.

Požiadajte svojich vývojárov, aby vám poskytli súbory záznamov serverov, aby analyzovali, čo robí na vašich stránkach Googlebot a čo potrebujete zlepšiť. Ak chcete vedieť, čo roboty vidia pri prehľadávaní vašich stránok, vyskúšajte aj bezhlavé prehliadanie.

Budúcnosť technického SEO

Teraz, keď spoločnosť Google začala realizovať prioritu indexovania pre mobilné zariadenia a moderný web nepoužíva vždy klávesnicu, adresu URL alebo dokonca internet, hlavnou myšlienkou, ktorú by sme si mali pamätať, sú informácie o “agnostických zariadeniach“.

Existuje obrovská príležitosť mimo tradičného konceptu vyhľadávania na webe.

Musíme byť optimalizovaní pre informácie o agnostických zariadeniach a opýtať sa sami seba: “Ako jednoducho môžem zabezpečiť, aby bol môj obsah extrahovaný pomocou vyhľadávacích nástrojov a zobrazovaný zo zariadenia na zariadenie?“

Umiestnenie sa v featured snippetoch je dobrý spôsob, ako zistiť, či váš obsah prešiel značkovaním, pretože to naznačuje, že spoločnosť Google získava údaje z vašich stránok.

Rovnako pomocou sémantického označovania uľahčíte Google interpretáciu obsahu, ktorý publikujete a tým pádom dokáže rýchlejšie zistiť, čo s ním urobiť.

Tvorba technického SEO

Ak chcete robiť technické SEO, SEO profesionáli, vývojári a dizajnéri musia byť na rovnakej lodi.

  • SEO profesionáli by mail vedieť porozumieť vnútornému fungovaniu stránky a dozvedieť sa o kódoch.
  • Vývojári by sa mali naučiť ako spolupracovať so SEO a zisťovať ako dané kódy ovplyvňujú ziskovosť.
  • Projektanti by mali rozumieť UX. Krásne navrhnutá webstránka je bez neho zbytočná.

Hlavným cieľom SEO je zarobiť peniaze – zlepšenie používateľských skúseností nám to pomôže dosiahnuť.

Technické SEO nie je všetko, nie je to koniec SEO. Potrebujete viac, aby ste boli úspešný, ale správne technické SEO vám môže uľahčiť všetko ostatné.