Facebook ukončil test prieskumníka – Ako to ovplyvní vaše stránky?
Spoločnosť Facebook oznámila, že skončila s testom informačných kanálov s názvom Prieskumník. Test umožnil používateľom vybrať si z dvoch spravodajských kanálov. Jeden informačný kanál bol venovaný priateľom a rodine. Druhý informačný kanál bol pre verejné stránky. Ukončenie testovania, spoločnosť Facebook zaviazala k novej aktualizácií informačného kanálu Facebook. To môže byť zlá správa pre podniky a iné organizácie, ktoré videli, že ich úroveň návštevnosti klesá s aktuálnymi informačnými kanálmi Facebooku.
Test sa začal v októbri 2017. Bol vytvorený tak, aby pomohol členom Facebooku vidieť viac príspevkov od priateľov a rodiny vo svojom prehľade. Členská spätná väzba však uviedla, že s ich zdrojmi sú menej spokojní. Oznámenie urobil Adam Mosseri, vedúci Facebook Prieskumníka.
“Prieskumník bola skúšobná odpoveď na konzistentnú spätnú väzbu, ktorú sme dostali od ľudí za posledný rok. Uviedli, že chcú vidieť viac príspevkov od rodiny a priateľov v informačnom kanáli. Cieľom bolo vytvoriť verziu Facebooku s dvoma rôznymi spravodajskými informačnými kanálmi. Jeden ako vyhradené miesto pre príspevky od priateľov a rodiny. Druhý pre príspevky zo stránok.“
Čo to znamená pre firmy s Facebook stránkami?
Táto správa potvrdzuje, že spoločnosť Facebook je spokojná so smerom, ktorý používajú a bude pokračovať s novým algoritmom. Pre firmy závislé od prevádzky na Facebooku to znamená pochopenie toho, ako funguje nový algoritmus a implementovanie zmien, ktoré bude prinášať.
Vráti sa algoritmus Prieskumníka späť?
Spoločnosť Facebook má tendenciu podľa histórie neustále zdokonaľovať svoj informačný kanál. Tento nový algoritmus bude pravdepodobne naďalej vyvíjať. V skutočnosti sa toto zameranie na priateľov a rodinu stalo pokračovaním algoritmu noviniek, ktorý bol ohlásený v roku 2016 a bol určený na zvýšenie viditeľnosti príspevkov “uverejnenými priateľmi, na ktorých vám záleží… vyššie vo vašom informačnom kanále.“
Takže áno, je pravdepodobné, že algoritmus Prieskumník sa bude naďalej vyvíjať. Ale nie, veľmi pravdepodobne sa nevráti späť k Prieskumníku tak ako sme ho poznali. Takže je celkom bezpečné predpokladať, že starý obchodný model spoliehajúci sa na pasívne konzumovanie zdieľaného obsahu na zvýšenie “dopravy“ sa blíži ku koncu. Pasívna konzumácia obsahu bola označená samotným Markom Zuckerbergom ako jedna z vecí, ktorú chce spoločnosť Facebook znížiť ako vyhlásil v januári 2018:
“Oznámil som zásadnú zmenu v podpore zmysluplných spoločenských interakcií s rodinou a priateľmi nad pasívnou spotrebou.“
Podľa posledného oznámenia Facebooku:
“Myslíme si, že naše nedávne zmeny v informačných kanáloch, ktoré uprednostňujú zmysluplné sociálne interakcie, lepšie riešia spätnú väzbu, ktorú sme počuli od ľudí, ktorí povedali, že chdú vidieť viac príspevkov od priateľov a rodiny. Tieto zmeny znamenajú menej verejného obsahu vo vašom informačnom kanále ako príspevky od firiem, značiek a médií.“
Oficiálne vyhlásenie spoločnosti Facebook si môžete prečítať tu.