6. marca 2018 SEO 24

SEO základy: Skromný obsah

Skromný obsah? Čo s tým?

SEO základy: Skromný obsah“Obsah je kráľ“. Čo tým ale myslíme? V podstate to, že sa nemôžete umiestniť vo výsledkoch vyhľadávania pre žiadne kľúčové slovo, ak ohľadom neho nebudete písať zmysluplný a originálny obsah. V tejto časti SEO základov sa dozviete prečo nutne potrebujete obsah, aby sa vaša stránka stala atraktívnou pre návštevníkov. Taktiež si povieme niečo o tom, prečo spoločnosť Google nemá rada skromný obsah a čo s tým môžete urobiť.

Skromný obsah

Čo to je ten skromný obsah? Jedná sa o obsah, ktorý používateľovi dá minimálnu alebo žiadnu hodnotu. Google považuje za takéto stránky napríklad vstupné stránky, partnerské stránky nízkej kvality alebo stránky s veľmi malým alebo žiadnym obsahom. Pamätajte však na pasce, ktoré s uverejňovaním obsahu súvisia: neoriginálne stránky, stránky so scraped alebo duplicitným obsahom sa považujú tiež za stránky so skromným obsahom. Musíte však myslieť aj na to, že Google nemá rád ani keď použijete priveľa kľúčových slov (keyword stuffing). Postupom času sa Google stáva inteligentnejším a učí sa rozlišovať medzi zmysluplným a odpadovým obsahom, najmä od vydania Google Panda.

Čo teda Google chce?

Snažia sa poskytnúť čo najlepšie výsledky, ktoré zodpovedajú zámeru vyhľadávania daného používateľa. Ak sa chcete umiestniť v týchto výsledkoch vysoko, musíte presvedčiť spoločnosť Google, že dávate zmysluplnú odpoveď na používateľovu otázku. To však ale nie je možné, ak výrazne nepíšete o téme, pre ktorú sa chcete umiestniť. Skromný obsah zriedka splňuje podmienky pre spoločnosť Google ako najlepší výsledok. Prinajmenšom musí spoločnosť Google vedieť na čo je vaša stránka zameraná, aby algoritmus zobrazovania výsledkov vedel posúdiť či je vaša stránka relevantná pre daný zámer vyhľadávania. Z toho vyplýva, že by ste sa mali snažiť písať príjemný a informatívny obsah, aby ste uspokojili nielen Google ale v prvom rade svojich návštevníkov.

Buďte najlepší výsledok

Odporúčame písať zmysluplnú kópiu o kľúčových slovách, na ktorých sa chcete umiestniť. Ak budete mať blog o svojom obľúbenom koníčku, nemal by to byť problém, nie? Ak píšete o niečom, čo sa vám páči a viete všetko, potom je ľahké ukázať spoločnosti Google, že vaše stránky obsahujú odbornú odpoveď, ktorú hľadajú.

Chápeme, že každá situácia je iná a že nie vždy je možné napísať podrobný text o všetkom. Ak vlastníte napríklad internetový obchod, ktorý predáva stovky rôznych častí počítača, môže byť výzva napísať originálny rozsiahly text o všetkom. Ale aspoň sa uistíte, že každá stránka má originálny úvodný obsah, namiesto len obrázku a tlačidla nákupu vedľa ceny. Ak predávate veľa produktov, ktoré sú veľmi podobné, môžete sa rozhodnúť optimalizovať stránku kategórie namiesto stránky produktu alebo použiť kanoniku, aby ste predišli duplicitným problémom s obsahom.

Čo môžete robiť so skromným obsahom?

Ak je vaša stránka diagnostikovaná, že obsahuje skromný obsah, je čas konať. Začnite skontrolovaním existujúceho obsahu z pohľadu návštevníkov vašich stránok. Uistite sa, že odpovedá na bežné otázky a poskytuje dôležité informácie o vašej značke, produkte alebo službe. Môžete tiež vytvoriť vysoko kvalitné blogy, ktoré ponúkajú užitočné tipy a informácie vo vašej oblasti.

Pri písaní úžasných a optimalizovaných príspevkov vám môže pomôcť napríklad rozšírenie Yoast SEO. Poskytuje kontrolnú analýzu vášho obsahu. V prvom rade kontroluje dĺžku príspevku, ktorý musí obsahovať minimálne 300 slov. Tak isto preverí, či ste kľúčové slová už nepoužili v minulosti, ďalej môžme spomenúť kontrolu hustoty kľúčových slov alebo kontrolu čitateľnosti.

Yoast SEO plugin

Ak chcete zlepšiť obsah svojich webových stránok, prišli ste do jednej z popredných spoločností na optimalizáciu výsledkov vyhľadávania na Slovensku. Poskytujeme SEO konzultácie a kompletný sortiment organických a lokálnych SEO služieb, tak isto aj platených služieb ako AdWords, aby ste vylepšili svoje hodnotenie. Ak chcete začať, vykonáme hĺbkovú analýzu výkonnosti vašich webových stránok a identifikujeme vaše potreby a ciele. Pre viac informácií o našich SEO službách, vyplňte formulár, napíšte mail alebo nám zavolajte. Radi vám pomôžeme.