1. marca 2018 SEO 24

4 Bežné SEO mýty

4 Klasické SEO mýty a tipy, ako sa im vyhnúť

4 SEO mýty a tipyNiektorí ľudia si myslia, že optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je založená na magických, ťažko zrozumiteľných algoritmoch. Myslia si, že jediný spôsob, ako uspieť v SEO je buď najať agentúru, aby to urobila pre nich, alebo použiť black hat metódy ako keyword stuffing, scraping, alebo cloaking.

Vzhľadom na nepopierateľnú povesť SEO objavilo sa mnoho mýtov ako rýchlo dosiahnuť vysokú pozíciu vo vyhľadávačoch. Neexistuje však žiadny zaručený prístup k dosiahnutiu úspechu v SEO. SEO je dlhodobý, stále sa vyvíjajúci proces. Vyžaduje si čas a dôslednosť, aby ste neustále udržovali vysokú pozíciu vo vyhľadávačoch.

S týmto na vedomí sme vybrali top 4 SEO mýty, ktoré majú tendenciu zmiasť aj najlepších. Tieto mýty vám nielen odhalíme, ale aj ponúkneme tipy, ktoré vám pomôžu pracovať na dlhodobom procese optimalizácie vášho obsahu pre vyhľadávače.

1. Obsah

Dĺžka príspevku a SEOMýtus: Jediný spôsob, ako sa umiestniť vysoko vo vyhľadávačoch je publikovanie veľmi dlhého obsahu na mojich webových stránkach.

Fakt: Hoci dĺžka obsahu prispieva k SEO hodnoteniu, existuje množstvo faktorov, ktoré ovplyvňujú udržiavanie vysokého hodnotenia vo vyhľadávačoch. To samozrejme zahŕňa rýchlosť stránky pre mobilnú ale aj počítačovú verziu, skúsenosti používateľov s vašou stránkou, prácu s kľúčovými slovami atď.

Tipy:

  1. Určite, čo vaše cieľové publikum hľadá. Službu Google Trends môžete použiť na identifikáciu nových trhov, meranie popularity značiek a preskúmanie vyhľadávania publík kľúčových slov. Môžete vytvoriť vysokokvalitný, hĺbkový obsah na základe vašich zistení zo služby Google Trends.
  2. Aby ste mohli organizovať a rozširovať obsah založený na publiku, môžete vytvoriť obsahovú stratégiu. Obsahová stratégia je hmatateľný, opakujúci sa plán, ktorý vám umožňuje jasne definovať proces, časový rozvrh a zainteresované strany potrebné na vytvorenie, koordináciu a distribúciu vášho obsahu. Váš obsah, keď bude vykonaný prostredníctvom stratégie obsahu, bude zaujímavý a konzistentný.
  3. Vyhľadávacie nástroje uprednostňujú domény, ktoré často publikujú čerstvý obsah, pretože naznačujú, že firma je aktívna a neustále zapája spotrebiteľov. Budete musieť pravidelne publikovať pôvodný obsah alebo aktualizovať existujúci obsah. Pôvodný obsah priťahuje nových zákazníkov a často sa zdieľa prostredníctvom sociálnych médií. Zatiaľ čo aktualizovaný obsah poskytuje svojim verným zákazníkom dôvod na opätovné navštívenie domény, strávenie viac času na vašich webových stránkach alebo preskúmanie ďalších stránok.
  4. Teraz, keď máte nový alebo aktualizovaný obsah, musíte sa uistiť, že vaše publikum môže nájsť tento obsah. Každá stránka vašej webovej lokality by mala obsahovať jasné technické informácie, ktoré pomôžu vyhľadávačom ich zatriedenie.

2. Kľúčové slová

Optimalizácia kľúčových slovMýtus: Nadmerná optimalizácia kľúčových slov spôsobí, že moje webové stránky budú penalizované vyhľadávacími nástrojmi a negatívne ovplyvnia moje hodnotenie.

Fakt: Nadmerná optimalizácia kľúčových slov, známa aj ako keyword stuffing, je praktika pokusu o zaradenie sa do rebríčkov vo vyhľadávačoch pomocou viacerých kľúčových slov, ktoré sú vysoko umiestnené, bez ohľadu na to či súvisia s vašim webom alebo nie. Táto praktika má za následok penalizáciu a ostatný sa na vás nebudú pozerať s úsmevom. Existujú však spôsoby, ako dodržiavať pravidlá a udržať si vysokú pozíciu vo vyhľadávacích nástrojoch pomocou správnych kľúčových slov.

Tipy:

  1. Objavte najlepšie kľúčové slová pre vaše podnikanie a publikum, radšej ako by ste sa mali sústrediť iba na tie najlepšie hodnotené. Uistite sa, že sú relevantné pre poslanie vašej firmy a pre to, čo vaše publikum hľadá. Napríklad len preto, že termín “SEO“ je kľúčovým slovom na najvyššej úrovni, neznamená to, že by ste ho mali používať.
  2. Uprednostňujte obsah pred kľúčovými slovami. Ako som spomenul vo svojom prvom tipe, zamerajte sa na to, aby ste svojmu publiku poskytli čo najväčšiu hodnotu tým, že vytvoríte relevantný a zaujímavý obsah. Počas písania konceptu mapujte kľúčové slová do tohto obsahu. Tým sa zabezpečí, aby ste najprv uviedli svoje publikum a obsah a nie manipulovali s obsahom tak, aby zodpovedal kľúčovým slovám na najvyššej úrovni.

3. Spolupráca

Spolupracovať s inými webmi?Mýtus: Spolupráca s inými webovými stránkami prostredníctvom autoritatívnych odkazov, hosťovania blogov a zmienok na sociálnych médiách kanibalizuje moje marketingové úsilie. Odvádza návštevníkov z mojej stránky a nezvyšuje moje SEO.

Fakt: Vašou najvyššou prioritou by malo byť vzdelávanie vášho publika a vybaviť ich najlepšími možnými informáciami. Ak chcete poskytnúť svojmu publiku najlepšie informácie, možno budete musieť použiť prepojenie na stránky autority alebo pozvať dôveryhodného hosťa. Sekundárnym prínosom spájania alebo pozvania dôveryhodného hosťa spočíva v zvyšovaní návštevnosti vo vyhľadávacej sieti, potvrdzovaní poslania vašej firmy a pritiahnutie nových návštevníkov s podobnými úmyslami (a potenciálnych zákazníkov!) na vaše webové stránky.

Tipy:

  1. Zásada ko-citácie zaručuje, že webové stránky, na ktoré odkazujete posilnia vaše poradie vo vyhľadávačoch. Prepojte sa len v prípade potreby. Uistite sa, že nielen odkazujete na dôveryhodné a bezpečné stránky ale aj na obsah, ktorý podporuje ten na vašich stránkach.
  2. Získajte odkazy prirodzene tým, že budete vytvárať a publikovať obsah, s ktorým sa chce vaše publikum zaoberať. Podniky budú z ekologického hľadiska chcieť prepájať a zaoberať sa zaujímavým obsahom webových stránok.
  3. Vyhľadávacie nástroje nepoužívajú metriky sociálnych médií priamo v rebríčku vyhľadávania. Úspešná sociálna angažovanosť však môže mať sekundárne výhody pre vaše SEO úsilie. Uistite sa, že ste angažovali používateľov a webové stránky, ktorým sa snažíte “podobať“ a súvisia s poslaním vašej firmy. Keď títo vplyvní používatelia zdieľajú vašu stránku na sociálnych platformách, môžete zaznamenať značný nárast návštevnosti vo vyhľadávaní a povedomí o značke.

4. Názov domény

Akú doménu zvoliť pre vašu firmu?Mýtus: Doména najvyššej úrovne je jediný spôsob, ako zaujať najvyššiu pozíciu vo vyhľadávačoch. Takže nemôžem mať vysokú pozíciu v rebríčku vyhľadávača ak používam “.biz“ alebo “.guru“.

Fakt: Áno, 98% výsledkov vyhľadávania sú domény .com. Je však dôležite poznamenať, že kľúčové slová v doméne výrazne ovplyvňujú hodnotenie vyhľadávačov.

Tipy:

  1. Vytvorte doménu so skvelým názvom. Uistite sa, že vaša doména je krátka, profesionálna a nezabudnuteľná. Pri výbere názvu domény sa vyhnite určite neobvyklému pravopisu alebo viacerým rovnakým znakom za sebou.
  2. Spravte názov domény relevantný pre vašu firmu. Napríklad, ak sme pomenovali webové stránky seo24.sk, ľudia predpokladajú, že tieto webové stránky sú venované optimalizácií pre vyhľadávače.
  3. Môžete zmeniť svoju doménu. Ak nie je k dispozícií vaše preferované meno, v najhoršom prípade môžete pridať predponu, príponu alebo pomlčku. Napríklad, ak je doména seo24.sk obsadená, môžem skúsiť seo-24.sk alebo seo24.net.

SEO nie je nepolapiteľný koncept

Popravde neexistuje žiadny magický algoritmus na optimalizáciu pre vyhľadávače. Vyžaduje si to len čas a dôslednosť, aby ste neustále udržiavali vysokú pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania.