27. februára 2018 SEO 24

Prvé miesto vo vyhľadávaní

Malo by byť umiestnenie na prvej pozícií rebríčka vašim primárnym cieľom SEO?

Bojovať o prvé miesto v SERP?Pre väčšinu príkladov je najlepšie optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) pokladať za niečo ako súťaž. Na stránkach s výsledkami vyhľadávacích nástrojov (SERP) je k dispozícií konečné množstvo miesta pre usporiadanie. Existujú tisíce ďalších spoločností, ako je tá vaša, ktoré túžia po rovnakom mieste ako vy. Konečným cieľom je samozrejme dosiahnutie čo najvyšších pozícií pre čo najviac kľúčových slov a fráz. Nová éra SEO môže túto prioritu zmeniť.

Je umiestnenie na prvom mieste tak dôležité ako doteraz?

Myslenie starej školy

Je to najvyššia priorita číslo jedna pre akýkoľvek hľadaný výraz a to čisto zo štatistických dôvodov. Prvá pozícia daného SERP získala približne 32,5% návštevnosti z vyhľadávania, druhá pozícia získala 17,6% a tretia pozícia len 11,4%.

V prípade, ak by percentá reprezentovali priemerne rovnaké údaje znamenalo by to, že návštevnosť z prvej pozície sa rovná približne dvom návštevnostiam z druhej pozície a to sa rovná približne trom z tretej pozície. Pod polohou tri začínajú percentá návštevnosti prechádzať na zanedbateľné. Preto ak ste na danej fráze druhý, stojí za pokus dosiahnutie čísla jedna. Niekedy to však môže znamenať obetovanie umiestnenia na inom mieste pre iné kľúčové slová. Pre obzvlášť cenné pojmy je získanie prvej pozície ešte dôležitejšie.

Prečo umiestnenie na prvej pozícií rebríčka klesá na význame?

Jedná sa o to, že umiestnenie na prvom mieste rebríčka kleslo na dôležitosti pre ľudí, ktorí optimalizujú weby pre vyhľadávanie a to z niekoľkých nezávislých dôvodov:

1. Prvá pozícia už nie je prvé miesto.

Keď ste naposledy vyhľadávali niečo pomocou služby Google alebo ste sa pokúšali nájsť relevantnú miestnu firmu pre jednu z vašich potrieb, klikli ste na prvý organický výsledok vyhľadávania? Je pravdepodobné, že v SERP ste videli niečo iné. Možno ste videli lokálnu zbierku troch najrelevantnejších miestnych spoločností pre váš dopyt, Knowledge Graph alebo bohatú odpoveď oddelenú od výsledkov vyhľadávania. Tieto nové typy výsledkov vyhľadávania oslabujú prioritu organickej prvej pozície.

2. Kľúčové slová sa ťažšie zacieľujú.

Zacielenie na kľúčové slovo bolo najdôležitejším predbežným faktorom pri určovaní SEO úspechu. Ak by ste našli výber kľúčových slov s vysokou návštevnosťou a nízkou konkurenciou, mohli by ste do nich vložiť všetky zdroje a pohodlne si užívať prvé pozície. Dnes sú kľúčové slová dôležité, ale vďaka nástupu sémantického vyhľadávania sú vzťahy medzi kľúčovými slovami a frázami nejasné. Je náročnejšie selektívne zacieliť jednu dôležitú frázu, pretože Google sa pokúša porovnať používateľné dopyty s najrelevantnejším obsahom – namiesto obsahu s najpresnejšími textovými zhodami.

3. Stúpajúci príliv.

Sémantické vyhľadávanie má ďalší dôležitý vplyv na svet vyhľadávania. Povedzme, že ste napísali zdĺhavý obsah o tom ako opraviť pokazený bicykel a získava veľa odkazov. Tieto odkazy výrazne zvýšia autoritu vašej lokality, čo vám uľahčí zaradenie do takmer všetkých kľúčových slov. Okrem toho rozdielne konverzné frázy vašej práce pravdepodobne optimalizujú vašu stránku pre niekoľko kľúčových fráz, ktoré ste pôvodne nezamerali. V skutočnosti, za predpokladu, že produkujete skvelý obsah, budete mimochodom zaradený do množstva relevantných fráz bez toho, aby ste ich zacieľovali.

4. CTR môže ovplyvniť hodnotu hodnotenia.

Miera prekliknutia (CTR) má zaujímavý vzťah s poradím rebríčka. Existuje vzájomná súvislosť medzi vyššími priečkami a CTR, čo má za následok v konečnom dôsledku vzájomne prospešný efekt. Čím je vaša pozícia vyššia, tým je pravdepodobnejšie, že dosiahnete kliknutia, ale čím viac klikov dosiahnete, tým sa vaša stránka stáva viac relevantnejšia a teda sa bude dosahovať lepšie hodnotenie. Samozrejme nie je zaručené, že vaša prvá pozícia vám zaručí vysokú mieru prekliknutia. Váš zvolený dopyt môže dosiahnuť tonu návštevnosti, ale ak váš konkurent má druhú výhodnú ponuku, môže získať neprimeraný počet kliknutí. Preto musíte optimalizovať svoje stránky a metadáta, na komunikáciu s používateľmi.

5. Hodnoty návštevnosti sú rozličné.

Rebríčky a návštevnosť sú najdôležitejšími metrikami, ale na konci dňa hodnota vašej SEO kampane je priamo viazaná na hodnotu používateľa, ktorý navštívil vašu stránku. Ak napríklad väčšinu prichádzajúcich návštevníkov podrobíte viacerým presmerovaniam ešte predtým, než urobia prvý zmysluplný krok s vašou stránkou. Nebude záležať na tom, koľko 1 priečok ste dosiahli, pretože jeho prvý dojem z vašej stránky bol zlý. Je zrejmé, že to závisí od niekoľkých stratégií, ktoré nepatria do SEO, vrátane optimalizácie konverzie úspešnej značky a vysokokvalitného dizajnu zameraného na používateľa. Bez týchto komponentov nebude vaša SEO stratégia pre vás mať žiadnu užitočnú hodnotu. Priraďte zdroje na dosiahnutie rovnováhy medzi hodnotou a množstvom prichádzajúcich návštevníkov.

Aká je najlepšia stratégia?

Znamená to, že by ste mali opustiť svoju starú stratégiu, aby ste získali prvú pozíciu, bez ohľadu na cenu? Nie. Tieto body sú len ilustráciou toho, ako sa krajina SEO počas posledných niekoľkých rokov zmenila. Pre niektoré spoločnosti v určitých odvetviach budú stále existovať cenné kľúčové slová, ktoré by mali zacieliť v prípade, ak chcú dosiahnuť prvú pozíciu. Pre ostatných je možné dosiahnuť veľký úspech aj bez prekročenia druhej pozície.

Vaša najlepšia možnosť pre napredovanie nie je konkrétna stratégia, ale skôr prístup. Je potrebné zohľadniť všetky možné stratégie a priniesť niekoľko najrelevantnejších alebo najvhodnejších prístupov pre vašu značku. V týchto dňoch si úspech v SEO vyžaduje myslenie vo veľkom a pochopenie zložitosti kompletnej stratégie.