22. februára 2018 SEO 24

Ako sa brániť pred black hat SEO technikami

Prekonanie 4 black hat SEO techník, ktoré spameri a podvodníci používajú k poškodeniu vášho hodnotenia vo vyhľadávaní

Ako sa brániť pre black hat SEOMôže vás to šokovať, ale nie všetci na webe hrajú podľa pravidiel.

“Dark side“ SEO môže ochromiť vaše podnikanie, ak si nie ste vedomý toho, ako sa brániť.

Všetky algoritmy, ktoré spoločnosť Google a iné vyhľadávacie nástroje používajú na identifikáciu stránok, ktoré preukazujú skutočnú hodnotu svojmu publiku – a zodpovedajúcim spôsobom ich odmeňovať vyššími pozíciami v rebríčkoch vyhľadávania – zahŕňajú aj mechanizmy na potlačenie webových stránok, ktoré vykonávajú zlú prácu pri poskytovaní relevantných a užitočných informácií.

Bohužiaľ, konkurenti, podvodníci a iné nespokojné strany, ktoré chcú digitálne poškodiť reputáciu firmy, majú k dispozícii množstvo negatívnych technológií SEO.

Tu sú štyri negatívne (alebo black hat) SEO taktiky, na ktoré je potrebné si dávať pozor a postupy ako môžete chrániť svoje stránky – a vašu firmu – pred tým, aby ste sa stali obeťou.

1.Odkazové farmy a nevyžiadané spätné odkazy spravili z vašej stránky zlého chlapíka

V tejto mimoriadne rozzurujúcej technike black hat SEO používa prepojené odkazové farmy na nasmerovanie veľkých objemov nevyžiadaných odkazov na vaše stránky. Cieľom útočníka je aby vyhľadávacie nástroje zaznamenali, že sa snažíte obísť ich algoritmy pomocou množstva zle vytvorených dokazov. Jedná sa v podstate o digitálne hodenie viny na vaše stránky.

Black hat SEO strana pravdepodobne bude opakovať túto techniku pomocou množstva stránok, ktoré majú negatívnu reputáciu. Týmto spôsobom si vyhľadávacie nástroje vašu stránku všimnú a označia ju ako stránku kde sa používajú zlé SEO praktiky. Tým pádom budete penalizovaný.

Riešenie: Monitorovanie a oznamovanie odkazov

Aktuálne a presné poznatky o tom, odkiaľ pochádza návštevnosť vášho webu, sú rozhodujúce pre zastavenie tohto procesu. Rozoznanie negatívnej SEO odkazovej kampane v najskorších štádiách dokáže pomôcť pri zmiernení jej nepriaznivých účinkov.

Umožnenie pokračovania bez výhrad na niekoľko týždňov môže mať za následok výrazné poškodenie reputácie vašej stránky, ktorú bude oveľa ťažšie opraviť.

Aktívne sledovanie odkazov je dobrý zvyk, aby ste sa dostali do proaktívneho boja s odkazovými farmami a spamom. Ak na váš web smerujú zlé odkazy, odošlite zoznam domén prostredníctvom Google Search Console a odmietnite tieto odkazy. Robte to pravidelne, aby ste sa uistili, že akékoľvek odkazy na spam z bezohľadných domén neovplyvňujú vaše hodnotenie.

2.Niekto kopíruje váš originálny obsah a šíri ho pomocou odkazových fariem

Kvalitný obsah si vyžaduje veľké úsilie na vytvorenie, takže možno nie je prekvapením, že sa iné stránky pokúšajú kopírovať a prezentovať ho ako svoj vlastný.

Je to samozrejme porušenie autorským práv a je dosť zlé, keď sa to robí len v prospech samotného ukradnutého obsahu.

Avšak black hat SEO typ človeka prekročí aj túto hranicu, tým že bude váš obsah “scrapovať“ predtým ako ho môžu vyhľadávacie nástroje “crawlovať“. Potom duplikujú obsah medzi odkazovými farmami tak, aby zmätený vyhľadávací nástroj skutočne penalizoval vašu stránku. Napríklad za odosielanie spamových blogových príspevkov, “whitepaperov“ alebo akéhokoľvek skvelého obsahu, ktorý ste vytvorili.

Riešenie: Okamžité nahlásenie porušenia autorských práv

Znova je odpoveďou bdelosť. Keď zistíte, že sa váš obsah používa inde, vhodným prvým krokom je kontaktovanie stránky, aby boli informovaný o porušení.

V ideálnom prípade je zodpovedný človek, ktorý daný obsah uverejnil, zatiaľ čo manažment stránky o tom vôbec nevedel (a veľmi radi sa zbavia toho, čo nie je právom ich).

Ak vyčerpáte aj túto možnosť a váš problém stále pretrváva, mali by ste informovať vyhľadávacie nástroje. Použite formulár spoločnosti Google na porušenie autorských práv online, aby ste sa stali oprávneným vlastníkom príslušného obsahu. Tento krok bude chrániť vaše stránky pred SEO pokutami súvisiacimi s týmto obsahom.

3.Vaše stránky sú napadnuté a obsah bol zmenený

Hack alebo malware útok sú dnes rastúcimi obavami pre takmer všetky webové stránky. Jemné použitie týchto metód na poškodenie vášho SEO môže prísť ako prekvapenie aj pre najskúsenejších.

Táto technika je obzvlášť nebezpečná, pretože sa môže diať úplne bez vášho povšimnutia. Útočníci, ktorí získali prístup k vašim stránkam sa môžu zacieliť na staršie alebo menej zobrazované stránky respektíve môžu robiť zmeny, ktoré nie sú na povrchu viditeľné.

Black hat SEO, ktorý má prístup k vašim stránkam je strašidelná vyhliadka. Môže vyplniť vaše stránky duplicitným, nekvalitným alebo nevhodným obsahom, ktorý bude určite označený vyhľadávačmi. Odkazy na vašich webových stránkach môžu byť presmerované na problematické externé stránky.

Ak dôjde k zhoršeniu vášho obsahu, môže byť váš obsah zmenený niekoľkými spôsobmi. Napríklad aj na úrovni HTML, kde len pozorné oko môže odhaliť to, čo sa skutočne stalo.

Riešenie: Audit a monitorovanie lokality

Pravidelné pozorné sledovanie výkonnosti webovej stránky môže zvyčajne odhaliť akékoľvek anomálie spôsobené napadnutým obsahom. Napríklad dopravné špičky na stránkach s bežnou konzistentnou návštevnosťou, nové spätné odkazy alebo zvyšovanie pozícií v rebríčku pre abnormálne kľúčové slová môžu byť výpovednou známkou jemných zmien obsahu, ktoré je potrebné preskúmať.

Webové stránky by taktiež mali mať na pamäti kontrolu prístupu k obsahu. Nie je neslýchané v týchto situáciách, že vinník je v skutočnosti bývalý zamestnanec, ktorý má za cieľ spôsobiť chaos pomocou oprávnení, ktoré mali byť zrušené.

4.Falošné recenzie znižujú reputáciu vašej spoločnosti

V dnešnom svete je relatívne jednoduché naplniť stránky s recenziami ako Yelp, Google a mnoho ďalších negatívnymi skúsenosťami v snahe diskreditovať nejakú firmu. Toto úsilie sa môže zúžiť na lokálne SEO, čo určite ovplyvní návštevnosť a predaj daného webu.

Falošné recenzie môžeme rozoznať pomocou niekoľkých typických atribútov. Náhly skok v negatívnych prehľadoch, bez zodpovedajúcej situácie na jeho vysvetlenie, by mal byť okamžite podozrivý. Vylučujúce recenzie, ktoré boli uverejnené v rovnakom okne za niekoľko hodín alebo dní, by tiež mali upútať vašu pozornosť.

Falošné recenzie majú tendenciu byť krátke a nie dostatočne opisujúce, pretože vlastne neexistuje žiadna skúsenosť, ktorú by opisovali. Profily recenzentov ponúkajú ďalšie stopy: ak recenzent nemá históriu odosielania recenzií, môže to byť účet vytvorený špeciálne pre black hat SEO útok.

Riešenie: Nahlásenie falošných recenzií

Každá firma môže očakávať určitý stupeň negatívnej spätnej väzby a väčšina z nich by ju dokonca mohla považovať aj za užitočnú kritiku. Falošný recenzenti však nevyžadujú spätnú väzbu ani zdvorilosť.

Preskúmanie webových stránok – vrátane Google a Yelp, dvoch z najdôležitejších pre mnohé firmy a ich SEO – zvyčajne ponúka mechanizmus označovania falošných recenzií. Chráňte svoje stránky tým, že to urobíte dôkladne.

Vyššie uvedené riešenia obsahujú jasne charakterizovanú tému: cena za slobodu od negatívneho SEO je neustála bdelosť. Monitorovaním kľúčových metrík vašej stránky a vašej digitálnej prítomnosti (aj pri rýchlom konaní, ak je potrebné), môžete udržať váš web a jeho postavenie vo vyhľadávaní bezpečné bez ohľadu na to, čo black hat SEO skúsi ako ďalšie.