15. februára 2018 SEO 24

Ako zmerať úspech vašej SEO stratégie obsahu?

Meranie úspechu vašej SEO stratégie obsahu

meranie úspechu SEO stratégie obsahuAk chcete merať úspech vašej SEO stratégie obsahu, musíte najprv zistiť, aké sú vaše ciele. Aký je zmysel vašej SEO stratégie? Chcete vyššiu pozíciu v rebríčku? Viac návštevnosti?

Aby ste zhodnotili svoju SEO stratégiu obsahu, mali by ste zistiť, čo úspech znamená pre vás! Akonáhle ste stanovili svoje ciele, môžete merať úspech vašej SEO stratégie obsahu. V tomto príspevku vám pomôžem definovať ciele a poskytnem vám tipy na presné meranie týchto cieľov a úspech vašej SEO stratégie obsahu.

Aký je váš ultimátny cieľ?

Čo naozaj chcete dosiahnuť pomocou stratégie SEO? Veľa ľudí hovorí, že sa chcú v službe Google zaradiť na vyššie pozície. Ale je to naozaj to, čo nakoniec chcú dosiahnuť? Alebo chcú prilákať viac návštevnosti zo stránky Google na svoje webové stránky? Možno, že skutočne chcú predať viac vecí. Alebo získať viac návštevníkov. To sú všetko rozdielne ciele a tieto ciele vyžadujú odlišné metriky na hodnotenie.

Vyššie hodnotenie v službe Google pre určitý vyhľadávaný výraz pravdepodobne povedie k väčšej návštevnosti. Ale nie nevyhnutne. Pre výraz [Google Analytics] sme sa umiestnili naozaj vysoko. Väčšina z týchto ľudí práve hľadala službu Google Analytics, keď napísali [Google Analytics] do vyhľadávania – to bol ich zámer vyhľadávania. Takže aj napriek tomu, že sme sa zaradili medzi najvýznamnejšie konkurenčné vyhľadávacie výrazy ako [Google Analytics], nepriniesli nám žiadnu návštevnosť.

Vo väčšine prípadov ľudia pravdepodobne chcú viac organickej návštevnosti namiesto vyššieho umiestnenia v rebríčkoch. Ak máte online obchod, pravdepodobne budete chcieť zarobiť viac peňazí: chcete pritiahnuť ľudí na vaše webové stránky, ktorý majú väčší záujem nakupovať. Vaša SEO stratégia obsahu by sa mala zamerať na prilákanie týchto ľudí na vaše webové stránky.

Nastavte SEO stratégiu obsahu, ktorá zodpovedá vašim cieľom

Akonáhle ste si stanovili svoje ciele a viete, čo chcete dosiahnuť so SEO stratégiou obsahu, mali by ste prísť so stratégiou, ktorá bude skutočne vyhovovať vašim cieľom SEO. Ak chcete, aby sa vaše články zaradili vyššie, mali by ste aktualizovať a vylepšovať svoje najlepšie články. Ak chcete prilákať väčšiu návštevnosť vašich webových stránok, mali by ste zvážiť stratégiu “long-tail“ kľúčových slov. A ak je vaším cieľom predať viac položiek, mali by ste premýšľať o spôsoboch, ako prilákať kupujúcich na vaše webové stránky.

Ako meriate tieto ciele?

Akonáhle ste si stanovili svoj ultimátny cieľ a prišli na svoju SEO stratégiu obsahu, budete môcť merať. Ak naozaj chcete vedieť, či vaša SEO stratégia obsahu bola úspešná, musíte merať aspoň dvakrát. Musíte vedieť, ako ste si viedli predtým, ako začala vaša SEO stratégia obsahu a potrebujete vedieť, ako sa vám darí neskôr. Pozrime sa na rôzne ciele a spôsoby ich merania.

Vyššie hodnotenie

Skontrolujte pozície vašich článkov. Za akých podmienok sa vám darí celkom dobre a ktoré články potrebujú SEO boost? Prepísať a napísať nový obsah. Pridať odkazy. Spravte svoju SEO obsahovú mágiu! Po určitom čase môžete znova skontrolovať svoje poradie. Ak sa vaše články objavia na vyšších pozíciách ako pred začatím vašej SEO stratégie obsahu, vaše poradie sa zvýši. Ak chcete sledovať svoje poradie, môžete použiť službu Google Search Console.

Viac návštevnosti

Ak je vaším cieľom prilákať väčšiu návštevnosť vašich webových stránok, mali by ste sa sústrediť na počet jedinečných návštevníkov, ktorých získavate týždenne alebo mesačne. Ak sa organická návštevnosť – návštevníci, ktorí prichádzajú na vaše stránky pomocou vyhľadávačov – zvyšuje, vaša stratégia obsahu SEO sa vypláca. Znamená to, že viac ľudí klikne na váš úryvok vo vyhľadávačoch. Pomocou služby Google Analytics môžete sledovať návštevníkov vašich stránok.

Viac predajov

Zvyšovanie počtu nákupov na vašich stránkach môže byť tiež konečným cieľom vašej SEO stratégie obsahu. Je ťažké merať priamy vplyv vašej SEO stratégie obsahu na váš predaj. Dobrá SEO stratégia obsahu bude potrebovať nejaký čas na dosiahnutie účinku. Napriek tomu má Google Analytics veľa možností ako priradiť hodnotu predaja na určité stránky.

Ďalšie ciele

SEO stratégia obsahu môže mať aj iné ciele. Mohla by byť zameraná na to, aby ľudia zostali dlhšie na vašich webových stránkach a čítali viac článkov. Čas strávený na stránkach je metrika, ktorú potrebujete v tomto konkrétnom prípade. Možno by ste chceli, aby sa ľudia vrátili späť na vašu webovú lokalitu: zmerajte počet návštevníkov. Úplne odlišný cieľ SEO stratégie obsahu by mohol byť uistenie sa, že ľudia nájdu informácie, ktoré potrebujú na vašich webových stránkach, takže už nemusia telefonovať do call centra. V takejto situácii je potrebné merať počet prijatých telefonických hovorov – pred a po SEO stratégii obsahu.

Vždy majte na pamäti, keď meriate niečo také: snažte sa nezmeniť iné premenné – veci, ktoré ovplyvňujú napríklad počet hovorov, ktoré dostanete – počas testovacieho obdobia! V opačnom prípade vaše údaje nebudú spoľahlivé a stále nebudete schopný rozhodnúť o účinku vašej SEO stratégie obsahu.

Záver

Ako by ste mali merať úspech SEO stratégie obsahu do značnej miery závisí od cieľa tejto špecifickej SEO stratégie obsahu. Čo chcete dosiahnuť? Zadajte svoje ciele, nájdite potrebné metriky, definujte skúšobné obdobie a zistite, či vaša SEO stratégia obsahu bola úspešná. Veľa štastia!