13. februára 2018 SEO 24

Malý PPC rozpočet? 3 dôležité otázky, ktoré je potrebné sa opýtať

Malý PPC rozpočet nie je koniec sveta.

Práca s malým rozpočtom PPC SEO

Váš úspech bude do veľkej miery závisieť od miesta, v ktorom pôsobíte a od úrovne konkurencie.

Tým, že sa opýtate tri jednoduché otázky – zmeriate a zhodnotíte váš úspech – môžete zobrať malý PPC rozpočet na dlhú cestu.

Pre tento článok sa zameriame na Google AdWords, pretože je to najobľúbenejšia voľba pre reklamu PPC.

Nižšie uvedené tipy sú dôležité pre každého, nielen pre tých, ktorí pracujú na účtoch s malým rozpočtom. Väčšie účty však nie sú tak silne ovplyvnené, keď sa niečo pokazí a môžu sa zotaviť rýchlejšie.

1. Zacieľujem správne kľúčové slová?

Toto môže vyzerať ako základná otázka, ale aj skúsení odborníci v oblasti reklamy niekedy chybujú.

Intenzívny a dôkladný výskum kľúčových slov sa zvyčajne vykonáva vtedy, keď sa práve chystá spustiť kampaň alebo reklamná skupina. Následne sa kampane často nechávajú spúšťať za predpokladu, že sú „dostatočne dobré“ a len zriedka sa prehodnocujú.

Ale ak pracujete s obmedzeným rozpočtom PPC, chcete pravidelne kontrolovať vaše kľúčové slová. Tu je niekoľko vecí, na ktoré je potrebné dávať pozor:

  • Boli niektoré kľúčové slová vynechané v predchádzajúcich kolách výskumu kľúčových slov?
  • Zmenilo sa niečo od posledného výskumu kľúčových slov?
  • Stalo sa niečo v priemysle?
  • Zmenila sa ponuka vášho produktu?
  • Robia vaši konkurenti niečo iné, ako predtým?

Pozitívne kývnutie na niektorú otázku z vyššie uvedených môže znamenať, že sa musíte ponoriť do sveta výskumu kľúčových slov a hľadať nové úžasné, super relevantné a vysoko konvertujúce kľúčové slová.

Sledujte svoju konkurenciu

Jedným zo spôsobov, ako odhaliť nové kľúčové slová, je pozrieť sa na kľúčové slová, s ktorými v minulosti vaša konkurencia pracovala. Je pravdepodobné, že ak sa rozhodnú ponúknuť rovnaké kľúčové slová na dlhú dobu, vytvárajú pre ne výsledky. Samozrejme, musíte byť opatrní a dôkladne posúdiť kompetenciu konkurenta, inak by ste mohli skončiť v súťaži o kľúčové slová, ktoré sú zbytočné pre všetkých.

2. Ako môžem prestať plytvať peniazmi?

Plytvanie rozpočtom je veľkým problémom pre všetkých, ale menšie účty sú zasiahnuté najťažšie. Vždy sa chcete uistiť, že maximálne využívate svoj rozpočet.

Ale čo je plytvanie rozpočtom a ako sa môžete chrániť?

Zbytočné výdavky sú, keď zaplatíte za kliknutia na kľúčové slová, ktoré neprinášajú žiadne výsledky.

Tak ako sa môžete vyhnúť plytvaniu?

Začnite v malom

Ak je váš rozpočet obmedzený, chcete ho minúť na veci, pri ktorých ste si absolútne istý. Najprv nájdite kľúčové slová typu “bottom-of-funnel“ (BOFu), ktoré indikujú zámer nákupu (t. j. ak daná osoba píše do daného kľúčového slova, chce minúť peniaze).

Napríklad, keď ľudia hľadajú „mexická reštaurácia Žilina“, je viac pravdepodobné, že sa premenia na zákazníka, ako keby hľadali „kde sa najesť v Žiline“. Vykonali výskum a vedeli, čo potrebujú. Teraz je to len otázka nájsť správneho predajcu.

Pretože kľúčové slová BOFu sú považované za ziskové, pôjdu po nich aj konkurenti. Predtým, než ponúknete cenu, uistite sa, že si ich môžete dovoliť!

Začnite s kľúčovými slovami s presnou zhodou, aby ste čo najviac vyhli platbám za nerelevantné kľúčové slová.

Rozšírte svoj dosah

Keď dosiahnete bod, v ktorom sa cítite presvedčený o reklamných skupinách s presnou zhodou, možno budete chcieť rozšíriť svoj dosah a vytvoriť reklamné skupiny s frázovou zhodou.

Spoločnosť Google potom zobrazí vaše reklamy nielen tým, ktorí zadali kľúčové slová presne, ale aj tým, ktorí hľadajú úzke variácie vašich kľúčových slov. Viac informácií o možnostiach zhody kľúčových slov nájdete tu.

Ak vytvárate dve reklamné skupiny, ktoré používajú rovnaké kľúčové slová, z ktorých jedna je presná zhoda a druhá je frázová zhoda, nezabudnite uviesť kľúčové slová s presnou zhodou ako vylučujúce kľúčové slová reklamnej skupiny s frázovou zhodou. Týmto spôsobom vaše dve skupiny nebudú súťažiť a vaše výsledky budú čistejšie.

Vyhodnotenie vylučujúceho vyhľadávacieho výrazu

Ak ste otvorili svoje vyhľadávanie kľúčových slov pomocou frázovej zhody alebo širokej zhody, je pravdepodobné, že platíte za kľúčové slová, ktoré nie sú relevantné pre vašu firmu. Môžu to byť:

  • Konkurenčné kľúčové slová ako „puzzle pre deti“ vs. „tesco puzzle pre deti“
  • Produkty alebo služby, ktoré neposkytujete ako „marketingové automatizované konzultácie“ a „softvér na automatizáciu marketingu“
  • Ľudia, ktorí hľadajú informácie, tipy, atď., Ako napríklad „služby interiérového dizajnu“ a „návrh interiéru diy“

Ak chcete zabrániť plytvaniu výdavkov, chcete pravidelne kombinovať prehľad vyhľadávaných výrazov a odstrániť všetky kľúčové slová, ktoré spadajú pod vyššie uvedené kategórie. Akonáhle ich identifikujete, pridajte ich ako vylučujúce kľúčové slová, aby ste sa uistili, že na nich nemíňate zbytočne žiadne peniaze.

Pri rozhodovaní o tom, či chcete pridať kľúčové slovo ako záporné, odpovedzte si sami pre seba na túto otázku: „Môžem poskytnúť “hodnotu“ osobe, ktorá to hľadá?“

Prehľad hľadaných výrazov vám môže tiež pomôcť nájsť kľúčové slová, ktoré konvertujú dobre, ale neboli pridané do vašich kampaní. Vyhľadajte kľúčové slová, ktoré v minulosti konvertovali, a pridajte ich do reklamnej skupiny s presnou zhodou.

3. Mám pokračovať v platení peňazí službe AdWords?

Google AdWords môže byť dosť drahé. Nie je to pre každú firmu. Nie je žiadny dôvod investovať peniaze do žiadneho kanálu, ak nie je tam ROI.

Takže, ako viete, či získate tú správnu hodnotu za svoje peniaze?

Mnohí ľudia sledujú svoje eurá až do konverzie. Ak však nepatríte do podnikania v oblasti elektronického obchodu, konverzia môže byť len vedúcou informáciou (t. j. e-mailovou adresou a niektorými osobnými údajmi, ktoré ste zhromaždili). Je dôležité posunúť sa o krok ďalej a sledovať návratnosť investícií, ktorá bola výsledkom konverzií.

Skontrolujte, či je sledovanie konverzií správne nastavené. Nie ste si istí, ako to urobiť? Prečítajte si toto.

Ak poznáte presné výnosy, ktoré ste získali z kampaní AdWords, použite ich na určenie návratnosti investícií:

Výnosy – výdavky = návratnosť investícií

Ak neustále zisťujete, že návratnosť investícií je negatívna, existuje vysoká šanca, že by ste mali lepšie investovať svoje peniaze inde.

Ak neviete, aké sú vaše presné výnosy zo služby AdWords, na odhadnutie použite nasledujúci vzorec:

Počet konverzií * Hodnota konverzie = Výnosy

Kde

Hodnota konverzie = (1 /počet konverzií potrebných na získanie jedného predaja) * Priemerná predajná cena

Napríklad:

Ak uzatvoríte v priemere 10% konverzií, ktoré prichádzajú zo služby AdWords, priemerná predajná cena vášho produktu je 50 EUR a vaše kampane služby AdWords v minulom mesiaci dosiahli 12 konverzií, odhadované príjmy za daný mesiac sú:

12 * 10% * 50 EUR = 60 EUR

Všetko, čo musíte urobiť, je porovnať toto číslo s celkovými nákladmi na vaše kampane za rovnaké časové obdobie a rozhodnúť sa, či chcete pokračovať v investovaní do služby AdWords.