25. januára 2018 SEO 24

Optimalizácia PPC kampaní

5 Pay-Per-Click chýb, ktoré vás môžu stáť peniaze

PPC stratégia

Jedným z najrýchlejších spôsobov, ako prilákať viac potenciálnych zákazníkov na vašu webovú stránku, je reklama s platbou za kliknutie (PPC). Pomocou nástrojov, ako sú Google AdWords, Yahoo Search Marketing a iné, môžu vlastníci firiem zobrazovať reklamy v sekcii sponzorovaných výsledkov stránok s výsledkami vyhľadávania a zaplatiť poplatok zakaždým, keď niekto klikne z reklamy na jeho stránky.

PPC však môže byť riskantné, ak nie je vykonané správne. Môžete utratiť značné množstvo peňazí bez toho, aby ste sa dostali k počtu nových zákazníkov, v ktorý ste dúfali.

Ak ste nováčikom v PPC reklame, nepanikárte. Je možné sa naučiť, ako spravovať ziskovú kampaň prostredníctvom praxe a experimentovania. Tu je päť nákladných chýb PPC, ktorým sa budete chcieť vyhnúť, keď začnete:

1.Odoslanie návštevníkov na vašu domovskú stránku

Povedzme, že používate reklamu PPC pre kľúčové slovo „navigácia GPS Garmin“ – produkt, ktorý predávate na svojich webových stránkach. Nastavili ste reklamu, ktorá sa má spúšťať pri každom vyhľadávaní kľúčového slova na zvolenom vyhľadávači a používate adresu URL, ktorá presmeruje čitateľov, ktorí kliknú na vašu reklamu na domovskú stránku vášho webu. Teraz musí tento používateľ starostlivo kliknúť na menu vašej webovej stránky a nájsť tento presný model navigácie – ak sa dokonca obťažuje zdržať na tak dlho.

V tomto prípade ste vzali zainteresovaného, cieleného návštevníka a donútili ho, aby pracoval o niečo viac na informáciách, ktoré ste mu sľúbili. Lepší prístup je umiestniť priamo odkaz na produktovú stránku fotoaparátu, čím sa zabráni akejkoľvek frustrácii a návštevník bude o krok bližšie k dokončeniu nákupu.

Vždy, keď je to možné, snažte sa ľudom, ktorý klikli na PPC reklamu pripraviť presne zameranú vstupnú stránku. Ak nemáte vstupnú stránku, ktorá by splňovala očakávania návštevníkov, vytvorte si vlastnú vstupnú stránku ktorá poskytne presné informácie, ktoré návštevník hľadá.

2.Odoslanie návštevníkov na kontaktnú stránku

Niektoré podniky posielajú PPC návštevníkov priamo na kontaktnú stránku v podstate preto aby ho donútili k zasielaniu rôznych emailových kampaní, news alebo na generovanie formulárov. To môže nie len frustrovať a ovplyvniť zákazníkov ale aj ovplyvniť predaj.

Ak napríklad inzerujete prostredníctvom služby Google AdWords, uvedomte si, že požiadavka, aby návštevníci vyplnili kontaktný formulár výmenou za niečo zadarmo, je v rozpore s usmerneniami vyhľadávacieho giganta.

3.Neuvedenie testu rozdielnych verzií reklamného textu

Ak chcete dosiahnuť čo najefektívnejšie výsledky, vyhnite sa zobrazovaniu reklám PPC bez ich testovania. Reklamy môžete rozdeliť a otestovať tak, že vytvoríte viacero verzií textu reklamy pre každú z vašich PPC reklamných skupín. Týmto spôsobom môžete určiť, ktoré konkrétne výrazy vedú k najväčším počtom kliknutí a konverzií na mieste.

Takmer všetky vyhľadávače umožňujú test rozdielnych verzií, ale zabezpečte, aby sa náhodne zobrazovali variácie reklám aby generovali zmysluplné dáta. Niektoré platformy PPC používajú prediktívne algoritmy na zobrazovanie variácií reklám, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou budú úspešné, ale to znižuje integritu údajov z rozdelených testov. Pokyny ako zabezpečiť, aby vaše verzie reklám boli zobrazované náhodne nájdete v sekcií pomocníka nástroja, ktorý používate pre PPC.

SEO24 - PPC chyby

4.Spoliehanie sa výlučne na reklamy s “voľnou zhodou“ kľúčových slov

Reklamy s “voľnou zhodou“ kľúčových slov sa zobrazujú vždy, keď sa hľadá celá alebo časť vašej cieľovej kľúčovej fráz, aby ponúkala čo najväčší prenosový potenciál. Môžete tým však obetovať význam na úkor dosahu.

Predstavte si napríklad, že ste právnická firma zacielená na frázu „rozvodový advokát“ reklamou s voľnou zhodou. Vaša reklama by sa mala objaviť na stránke s výsledkami pre vyhľadávané frázy „rozvodový advokát“, ale mohla by sa tiež zobrazovať vo frázach „dôvody rozvodu“, „trestný právnik“ alebo „zaoberajúca sa rozvodom pre deti“. V takýchto prípadoch môže dôjsť k plytvaniu peniazmi na irelevantné vyhľadávania.

Nastavenie reklám na frázovú alebo presnú zhodu môže znížiť váš potenciál návštevnosti, ale pomôže zaistiť, aby sa vaše reklamy zobrazovali pre vyhľadávacie frázy, ktoré sú pre vašu firmu najrelevantnejšie.

5.Nevyužitie výhod vylučujúcich kľúčových slov

Mnohí ľudia nepoužívajú vylučujúce kľúčové slová, ktoré môžu zabrániť zobrazovaniu reklám pri vyhľadávaní určitých slov. Podľa vyššie uvedeného príkladu by pridanie slova „trestný“ ako vylučujúceho kľúčového slova v rámci vašej reklamnej skupiny PPC zabránilo zobrazovaniu reklamy s voľnou zhodou „rozvodového advokáta“ vo výsledkoch pre „trestný právnik“.

Pridanie vylučujúcich kľúčových slov do vašich PPC kampaní je jedným zo spôsobov, ako kontrolovať relevantnosť bez eliminácie potenciálnej návštevnosti reklám s voľnou zhodou. Ale budete musieť venovať čas nájdeniu mnohých možných vylučujúcich kľúčových slov, ktoré by mohli ovplyvniť vašu kampaň.