9. januára 2018 SEO 24

10 najhorších SEO mýtov

Najčastejšie SEO mýty.

10 mýtov SEOSEO (SearchEngineOptimization) mýty sú zvyčajne vytvorené ľuďmi, ktorí sa buď riadia zdravým sedliackym rozumom alebo sú vytvorené zámerne zlými ľuďmi, ktorí tým sledujú svoje ciele.

Algoritmus, ktorý spoločnosť Google používa, je teraz tak zložitý, že niektorí ľudia sa vzďaľujú od SEO, pretože je pre nich príliš ťažké vidieť nejaké zmysluplné výsledky. Ale nemusíte byť taký prísny ako ste boli na vaše on-page SEO, no stále stojí za to úsilie udržiavanie vášej off-page SEO kampane.

Mýtus 1: Skúsenosť s vyhľadávacím nástrojom je rovnaká bez ohľadu na to, ktorý počítač používate

Google už takto nefunguje.

Vytvára návrhy podľa toho, čo Google o vás vie. S ohľadom na to ľudia, ktorí vyhľadávajú vaše webové stránky , môžu písať rovnaké veci a vidieť rovnaké výsledky, ale návrhy, ktoré sa ponúkajú budú odlišné, čo znižuje dôležitosť kľúčových slov, ktoré sa pokúšate implementovať.

Na kľúčových slovách nezáleží tak ako kedysi. Mali by ste ich stále mať a používať ich, ale nemusíte byť na ne plne zameraný.

Mýtus 2: Na Tagoch pre kľúčové slová, Meta tituloch a Meta popisoch už viac nezáleží

Meta informácie  záležia z celého radu dôvodov, ale to nie je teraz dôležité. Dôležité je, že webové stránky, ktoré nemajú označené kľúčové slová, meta tituly a meta popisy, budú z dlhodobého hľadiska nižšie ako ich konkurenti.

Existuje množstvo pretrvávajúcich pokynov pre SEO, na ktorých naďalej záleží. Napríklad by ste mali mať svoje kľúčové slovo v prvom odseku, v podnadpise, v titulke a v meta popise.

Možno by ste mohli byť zameraný na kľúčové slová, ale ak by ste na ne z času na čas zabudli, nemali by ste stratíť svoju pozíciu na Google.

Mýtus 3: Môžete ukryť veci od Google do obrázkov

Nemôžete ukryť veci do obrázkov.

Ľudia ukrývali veci ako napríklad “Kliknite na moje inzeráty“ alebo “Odkaz na moju stránku“, pretože vedeli, že by ich Google penalizoval, keby niečo také písali ako text, ale vedeli, že by mohli ukryť slová v obrázkoch.

To už nie je pravda, pretože Google teraz dokáže čítať obrázky, kde rozlišuje tváre, objekty, lokácie a texty.

Mýtus 4: Môžete dosiahnúť prvú pozíciu pre určité kľúčové slovo

Už nie, nemôžete.

Ak do Google zadáte akékoľvek kľúčové slovo, môže sa zobraziť celý rad webových stránok. Ak zadávate meno konkrétneho produktu , napríklad McDonalds, nemôžete si byť istý, čo sa zobrazí v hornej časti výsledkov vyhľadávača Google.

Ak ste včera napísali “Drink“, možno ste videli článok o alkohole a ak to urobíte dnes, môžete vidieť blogový príspevok o predaji energetických nápojov.

Mýtus 5: Budovanie spätných odkazov je mŕtve

Budovanie spätných odkazov je dôležitejšie a produktívnejšie než kedykoľvek predtým.

Konečne sme sa dočkali posledných link fariem a lacných článkových webov. Budovanie odkazov má veľké výhody, pretože upriamuje pozornosť na vaše webové stránky. Čím väčšiu návštevnosť a pozornosť vaša webová stránka dostane, tým vám Google priradí vyššiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávača.

Google má dokonca možnosť zistiť, či vlastníte viac webových stránok, ktoré spájate s vašimi webovými stránkami, takže nemôžete zakúpiť iba 60 webových stránok a odkazovať sa na seba.

Mýtus 6: Ľudia s menším rozpočtom sú rovnakí ako tí, ktorí majú veľký rozpočet

Zvykli sme hovoriť, že SEO a Google vyrovnali podmienky, takže malý podnikateľ by sa mohol objaviť vedľa veľkých spoločností. Toto už nie je možné.

Teraz sú to spoločnosti, ktoré majú najvyššie rozpočty a najväčšie oddelenia SEO, ktoré dominujú výsledkom vyhľadávačov Google. Najhorším páchateľom je Amazon, pretože sa zdá, že je všade, kdekoľvek a kedykoľvek si chce niekto niečo kúpiť.

Mýtus 7: Rôzne stránky by mali mať rôzne kľúčové slová

Tento mýtus bol rozšírený kôli veci ako je Yoast. Existuje doplnok Yoast SEO pre WordPress a poukazuje na to, či ste v iných príspevkoch použili rovnaké kľúčové slovo. Zdá sa, že je to zlá vec, pre ktorú si ľudia myslia, že ich rôzne webové stránky by mali mať rôzne kľúčové slová.

Nie je to tak, Google je to úplne jedno.

Vaše webové stránky sa neposudzujú podľa vami zvoleného kľúčového slova. Vaše zvolené kľúčové slovo je len malé kritérium pri hodnotení vašich webových stránok. Napríklad, ak je vaša webová stránka určená na riešenie problémov s dlhmi, potom je dôležité, aby kľúčové slovo bolo “Zníženie dlhu“ pre viac ako jednu vašu stránku.

Mýtus 8: Potrebujete SEO firmy pre optimalizáciu pre vyhľadávače, ktoré vám vedia zaručiť prvé miesto v rebríčku

SEO firmy, ktoré sľubujú, že vás dostanú na prvé miesto , vám klamú.

Nikto nevie zaručiť, že sa dostanete na vrchol. Dokonca ani ľudia, ktorí pracujú v Google.

Ak nájdete dobrú SEO firmu, potom môžu byť schopní pravidelným a dôsledným úsilím udržať vašu webovú stránku na Google populárnu. Ale SEO firmy alebo nejaký dodávatelia SEO služieb nie sú potrebný pokým nepracujete vo veľmi konkurenčnom odvetví, kde máte malú účasť vo výsledkoch vyhľadávania v Google.

Mýtus 9: Najlepšie odkazy sú zo stránok .Edu a . Gov

Toto jednoducho nie je pravda.

Nechcem veriť, že sa hovorí, že tie najlepšie odkazy pochádzajú aj zo spravodajských webových stránok, pretože je to somarina.

Niektorí ľudia si myslia, že tieto webové stránky sa počítajú ako autoritatívne webové stránky.No tieto sa považujú ako väčšina ostatných webových stránok až do času, keď sú vo výsledkoch vyhľadávania veľmi nízko, pretože webmasteri ich neoptimalizovali. Preto neverím, že sa hovorí, že najlepšie stránky sú zo spravodajstva, to určite nie je pravda.

Aj keď by to bola pravda, musíte mať na pamäti že spravodajstvo je najviac dostupné na internete (okrem príspevkov sociálnych médií), čo znamená,že vaše odkazy z nich budú mať hodnotu maximálne niekoľko dní. To úsilie nestojí za to, aby ste dostali svoje odkazy do novinových článkov.

Mýtus 10: Prepojenie vám pomáha pri hodnotení

To bol pomerne populárny mýtus, ale sa zdá, že sa nezakladá na pravde.

Stále existujú ľudia, ktorí pridávajú odkazy do svojich príspevkov s nádejou, že zlepšia výsledky vyhľadávačov. Ale nie. Môžeme si len predstaviť, že ten kto rozširuje túto fámu, sa pokúša vytvoriť svet, v ktorom ľudia rozdávajú spätné odkazy volnejšie.

Ako by ste mali vedieť, čo je správne a čo je zlé? Iba skúsenosť vám povie čo je správne a čo zlé.

Keď budete naďalej aktualizovať a udržiavať svoje webové stránky, budete robiť veci, ktoré majú pozitívny alebo negatívny vplyv na vaše webové stránky. Budete schopní zistiť, koľko návštevnosti ste na Google získali alebo stratili, a budete schopní zistiť, koľko z toho ste premenili.

Tieto typy metrík môžete vidieť v službe Google Analytics, ktorá je bezplatnou službou sledovania návštevnosti. Postupom času sa naučíte stavať na veciach, ktoré fungujú a ako sa vyhnúť veciam, ktoré nefungujú.

Pamätajte si, že je rovnako dôležité získať ľudí na konverziu, ako aj získať ľudí na vaše webové stránky. Nezameraná návštevnosť je nepravdepodobná, že konvertuje (tiež známy ako – prihlásiť/vrátiť/kúpiť).