Mesiac: december 2017

Ako a prečo zabezpečiť webové stránky

Hlavné faktory ovplyvňujúce zabezpečenie webových stránok. Vďaka množstvu správ ohľadom hackerov a krádeží osobných údajov v posledných rokoch si väčšina užívateľov internetu uvedomuje, že ich citlivé informácie sú ohrozené pri každom surfovaní po internete. Aj napriek tomu, že citlivé osobné údaje mnohých návštevníkov alebo zákazníkov sú ohrozené, mnoho spoločností stále nevidí prioritu v bezpečnosti webstránok. Google Zamestnanci tejto spoločnosti sú známy tým, že skúmajú správanie užívateľov na internete. Minulý mesiac spravili v tomto smere monumentálny krok vpred, ktorý pomôže chrániť ľudí pred tým, aby boli ich osobné údaje odcudzené. Aktualizácia, ktorú vydali pre svoj prehliadač Chrome, varuje užívateľov, ak nie sú webové stránky ... Čítať viac

Čo je SEO a prečo je tak potrebné?

Základné informácie ohľadom SEO. SEO (Search Engine Optimization) je dáždnikový termín pre všetky metódy, postupy a stratégie, ktoré môžeme použiť na dosiahnutie vysokých pozícií vo výsledkoch vyhľadávania. Jednoducho povedané je to optimalizácia webu pre webové vyhľadávače. Kľúčové slová vs vyhľadávané frázy. Ak chceme dosiahnuť, aby naša webová stránka bola úspešná a mala mnoho klikov, potrebujeme aby sa vo vyhľadávačoch ako sú najmä Google, Yahoo i iné, umiestňovala na prvých pozíciách. Na rovinu si povedzme, koľkí z nás sa pozrú na druhú stranu vo výsledkoch vyhľadávania? Takmer nikto! Prvých pár výsledkov si zoberie zhruba  60% všetkých klikov. Ľudia klikajú na prvé výsledky, keď nenájdu, zmenia ... Čítať viac

Google ignoruje meta popisy a zväčšuje snippety

Zväčšovanie snippetov a ignorácia meta popisov zo strany spoločnosti Google. Pri zmene, ku ktorej došlo v novembri 2017, ale väčšina ľudí si ju nevšimne až do roku 2018, sa popisy stránok vo výsledkoch vyhľadávania Google nedávno výrazne rozšírili. Takýto popis stránky sa technicky nazýva “snippet“, ale nemožno ho zamieňať s pojmom “featured snippet“. Väčšina ľudí pozná snippet ako meta popisy. Je to preto, že vo výsledkoch vyhľadávania sa ako útržok často zobrazuje práve meta popis. Tu môžete vidieť screenshot so zvýrazneným popisom stránky výsledku vyhľadávania na stránke Google. Inak povedané meta popis stránky sa dá upraviť manuálne a v mnohých prípadoch sa zobrazuje ako popis ... Čítať viac

Odomknutie tajnej komnaty menom Schema.org II. časť

Štruktúrovanie dát pomocou JSON-LD. V tejto časti sa bližšie pozrieme na štruktúrovanie dát pomocou JSON-LD, pomocou stránky schema.org. Slovníky na stránke schema.org môžu byť použité pre rôzne druhy kódovania, vrátane Microdata, RDF, JSON-LD. Nájdeme v nich entity, vzťahy medzi entitami a akciami. Sú jednoducho rozšíriteľné vďaka dobre zdokumentovaným rozšíreniam. Veľa aplikácií napríklad od Google, Microsoft, Pinterest, Yandex používa tieto slovníky na obohatenie a rozšírenie zážitku z vyhľadávania. Vo všeobecnosti je schema.org spoločná komunitná aktivita, ktorej úlohou je vytvárať, udržiavať a propagovať „schémy“ pre štruktúrované údaje na webe, v e-mailoch respektíve na celom internete. V prvom rade ak sa chceme vybrať na cestu týmto smerom musíme nájsť mapu alebo ... Čítať viac

Odomknutie tajnej komnaty menom Schema.org I. časť

Microdata a ich využitie. V prvej časti si predstavíme pojem microdata, budeme sa venovať základným informáciám ohľadom webu ale pozrieme sa aj na konkrétne príklady základných štruktúr. Väčšina webmasterov je oboznámená so značkami HTML na svojich stránkach. Zvyčajne tieto značky informujú prehliadač, ako má zobraziť informácie, ktoré obsahuje. Napríklad značka <h1>Flash</h1> informuje prehliadač, aby zobrazil textový reťazec “Flash“ vo formáte nadpis 1. Táto značka však neposkytuje žiadne informácie o tom, čo tento textový reťazec znamená, “Flash“ teda môže odkazovať na jeden zo seriálov s týmto názvom alebo sa môže jednať o referenciu na Flash Player, a to môže sťažiť vyhľadávaciemu algoritmu zobraziť relevantný obsah pre ... Čítať viac