11. decembra 2017 SEO 24

Google ignoruje meta popisy a zväčšuje snippety

Zväčšovanie snippetov a ignorácia meta popisov zo strany spoločnosti Google.

Pri zmene, ku ktorej došlo v novembri 2017, ale väčšina ľudí si ju nevšimne až do roku 2018, sa popisy stránok vo výsledkoch vyhľadávania Google nedávno výrazne rozšírili. Takýto popis stránky sa technicky nazýva “snippet“, ale nemožno ho zamieňať s pojmom “featured snippet“. Väčšina ľudí pozná snippet ako meta popisy. Je to preto, že vo výsledkoch vyhľadávania sa ako útržok často zobrazuje práve meta popis.

Tu môžete vidieť screenshot so zvýrazneným popisom stránky výsledku vyhľadávania na stránke Google.

Inak povedané meta popis stránky sa dá upraviť manuálne a v mnohých prípadoch sa zobrazuje ako popis stránky vo výsledku organického vyhľadávania pomocou služby Google. Technický názov toho, čo sa zobrazuje je však snippet.

Prečo Google nezobrazuje meta popis?

V závislosti od toho, čo užívateľ hľadá, môže spoločnosť Google upraviť snippet, ktorý sa zobrazí aby obsahoval relevantnejšie informácie. Tento trend zobrazovania relevantnejšieho obsahu z webovej stránky namiesto meta popisu, ktorý sa musí napísať manuálne, spoločnosť Google začala používať už pred rokom 2010.

V skutočnosti postupom času sa zobrazuje čoraz viac snippetov z dielne Google ako meta popisov vytvorených užívateľmi.

Snippet za hranicami 160 znakov.

Zaoberajme sa teraz faktami. Snippety už nie sú limitované 160 znakmi. Nebudeme sa zaoberať presným počítaním ale už z pohľadu pri vyhľadávaní si väčšina užívateľov všimne, že sa ich dĺžka skoro zdvojnásobila. Presnejšie môžu dosahovať dĺžku 320 znakov ale v priemere sa aktuálne pohybujú do 250 znakov. V skutočnosti niektoré snippety dosahujú rovnakú dĺžku ako featured snippety.

Existuje mnoho spôsobov akým umiestňovať obsah do určitých oblastí stránky. Tým pádom ovplyvňujeme snippet, ktorý sa užívateľovi zobrazí, čo v niektorých prípadoch vedie k celkom vtipným výsledkom. Nemôžme však viniť ľudí za zlé snippety, postupom času sa Google bude zlepšovať v získavaní obsahu z webových stránok.

V prípade ak sa niekomu podarí vytvoriť škaredý snippet, tak to chce len chvíľu času aby ho Google opravil. Je to častá chyba pri featured snippetoch a typická čakacia doba na opravu je od 3 dní do 3 týždňov. Rýchlosť opravy môže závisieť aj od návštevnosti, ktorú tento snippet dostane.

Druhá stránka veci sú mobilné zariadenia.

Niektoré vyhľadávania z telefónov sa zobrazujú iba ako 160 znakov. Nájdu sa však aj také ktoré zobrazia 300, niekto môže mať “šťastie“ a zobrazí sa mu 320 znakov. V prípade ak takýto trend bude pokračovať bude nutné aktualizovať napríklad rozšírenia vo WordPresse pre oplimalizovanie meta popisov a mohli by sme v zozname pokračovať. Avšak dosiahnuť viac ako 300 znakov v mobilnom vyhľadávaní nie je také jednoduché, takže sa viac oplatí optimalizovať najskôr pre mobilné zariadenia.

Spoločnosť Google odporúča webmasterom aby zmenili svoje meta popisy. Avšak mnoho užívateľov tomuto tvrdeniu protirečí a odporúčajú aby ste ich naopak nerozširovali, pretože dlhšie snippety sú “viac dynamický proces“ a Google automaticky pracuje na základe meta popisov ale aj s obsahom na danej stránke a vyhľadávaným pojmom. V prípade ak sa rozhodnete rozšíriť svoje popisky naša rada je použiť štandardnú dĺžku 160 znakov s doplnením ďalších maximálne 140 znakov.