Zaujmite svoje publikum online: 8 praktických rád časť 1
Predtým, ako som začal pracovať v SEO24.sk na rozvoji nášho blogu, pracoval som ako učiteľ na strednej škole. Po nástupe do zamestnania v SEO24 som si rýchlo uvedomil, že vzdelávacie princípy, s ktorými som sa stretol pri svojej predchádzajúcej práci, sú skutočne mocnými nástrojmi aj v online svete. V tomto článku preskúmam tri oblasti, ktoré vám pomôžu zaujať online publikum: medzery vo vedomostiach, preťaženie pamäte a vytvorenie spojenia. Poskytnem tiež veľa praktických rád, ktoré vám pomôžu zlepšiť sa.
Prekliatie vedomostí
Jedným z problémov, na ktorý pravdepodobne narazíte pri údržbe stránok alebo produktov, je tzv. „Prekliatie vedomostí“. Prekliatie vedomostí je kognitívne skreslenie, ktoré naznačuje, že je pre odborníkov zložitejšie vysvetliť veci začiatočníkom. Príspevok na Wikipédii robí dobrú prácu pri opisovaní niektorých kľúčových výskumov o zaujatosti. Pamätáte si, že ste niekedy netušili, čo sa učiteľ snaží povedať, a spolužiak sa pri vysvetľovaní týchto vecí zdal oveľa lepší? Je to pravdepodobne kvôli prekliatiu vedomostí. Prekliatie vedomostí je všade. A veľmi pravdepodobne budete trpieť.
Problém: čím viac viete, tým ťažšie je vytvoriť niečo, čo je pre vašich používateľov jasné a intuitívne.
Tip č. 1: Vykonajte prieskum medzi používateľmi
Než budete môcť vyriešiť akékoľvek problémy, musíte ich najskôr identifikovať. Zaujmite svoje publikum a získate používateľov bez akýchkoľvek predchádzajúcich znalostí spolu v miestnosti. Necháte ich, aby používali váš produkt alebo prechádzali vašimi stránkami. Nájdite body bolesti a odstráňte ich. Ak je pre vás ťažké dostať ľudí do miestnosti, môžu vám pomôcť aj prieskumy. Spýtajte sa ľudí, ktoré časti vášho produktu sú ťažké používať, a tieto znalosti použite na vylepšenie.
Tip č. 2: Pridajte štruktúru
Aktívne poskytuje ďalší kontext a vyplňte medzeru vo vedomostiach medzi vami a vašimi používateľmi. „Štruktúra“ je všetko, čo učiteľ používa, aby pomohol niekomu urobiť niečo, čo nedokáže sám. Nevyhnutnou súčasťou štruktúry je premýšľanie o tom, čo už iná osoba vie, a pomocou toho, aby im pomohla urobiť niečo nové. Presne to by ste mali urobiť. Niektoré veci, ktoré môžete zvážiť na pridanie:
- Otázniky, na ktoré sa dá kliknúť a ktoré objasňujú zložité pojmy;
- Interné odkazy na články vysvetľujúce koncept, ktorý používate v zložitejšom článku;
- Obrázky objasňujúce, čo sa snažíte povedať;
- Výukové videá;
- Live chat alebo e-mailová podpora;
- Dokumentácia / lekcie / články, ktorým môžu vaši používatelia porozumieť;
- Podrobné plány / vývojové diagramy / pokyny
- Údaj o úrovni článku, aby si používatelia mohli urobiť informované rozhodnutie, či si článok prečítajú alebo nečítajú.
Vždy sa snažte, aby bola táto štruktúra čo najmenej invazívna. Nechcete obťažovať pokročilejších používateľov.
Tip č. 3: Pravidelne kontrolujte svoje materiály
Často to pomáha pozerať sa na niečo, čo ste urobili predtým. Pri kontrole niečoho, čo ste napísali pred tromi mesiacmi, ste už stratili niektoré súvislosti a perspektívu, s ktorými ste to napísali. Čo je v tomto prípade obrovská výhoda!
Pri audite svojich materiálov nezabudnite zvážiť:
- Vaša zamýšľaná správa: sprostredkujú ju materiály efektívne?
- Použitie žargónu
- K dispozícii majú predpoklady o predchádzajúcich znalostiach, ktoré majú používatelia k dispozícii
- Lešenie
- Čitateľnosť