Ako zmena domény ovplyvní SEO
Prehľad vzťahu domén a SEO a o tom, ako to celkovo ovplyvní vašu digitálnu stopu.
Keď prevádzkujete webovú stránku, digitálna stopa, ktorú vytvoríte, má rozhodujúcu úlohu v tom, ako sa vaše webové stránky pohybujú medzi vyhľadávacími nástrojmi. Či už ide o blog, internetový obchod alebo stream, ciele sú viac-menej rovnaké. Získanie návštevnosti, vytvorenie povedomia a generovanie konverzie. Na dosiahnutie tohto cieľa webmasteri trávia obrovské množstvo času zvyšovaním svojho organického webového prenosu, zvyšovaním objemu konverzií a praktizovaním rôznych techník SEO na zviditeľnenie svojej značky.
V určitom okamihu tejto online cesty môže prísť čas, keď si myslíte, že vaše webové stránky musia dosiahnuť určité míľniky, aby mohli rásť a vybudovať si silnejšiu pozíciu na trhu. Počas tejto fázy sa môžete stretnúť s rozhodnutím zmeniť názov svojej domény tak, aby ste ju rozšírili o značku, rozšírili svoje meno, zadali obľúbenejší TLD alebo zvýšili potenciál digitálneho marketingu.
Čo sa stane, keď zmeníte doménu?
Zmena domény však, bohužiaľ, môže v rebríčku vyhľadávacích strojov urobiť vážne problémy. Nie preto, že vaša značka na chvíľu zmizne, ale preto, že najlepšie vyhľadávacie nástroje, ako je napríklad Google, určujú hodnotenie pomocou metrík na základe úrovne domény aj stránky. Ak sa rozhodnete prejsť na novú doménu, v zásade obnovíte tieto metriky domény späť na nulu. Našťastie existujú spôsoby, ako minimalizovať škody, a ak budete opatrní, môžete účinne negovať účinky presunu do novej domény.
V tomto článku využívame príležitosť vysvetliť, prečo vlastníci webových stránok menia svoje domény a aj hroziace a dlhodobé účinky zmeny domény vo vzťahu k SEO.
Prečo webmasteri zvažujú zmenu svojej domény?
Vo väčšine prípadov vlastníci webových stránok nezmenia svoje doménové meno. Niektoré podmienky však môžu vyžadovať, aby webmasteri prešli na nové doménové mená, aby dosiahli určité výhody, ktoré s tým súvisia. Tu je niekoľko dôvodov.
1. Nepáči sa im názov domény
Majitelia webových stránok často potrebujú zmenu vkusu alebo vyhliadky, aby zvýšili relevantnosť svojho podnikania a rozlíšili svoje postavenie na trhu.
2. Doména nefunguje dobre
Je možné, že názov domény nezhromaždil objem organickej premávky alebo pozitívnu spätnú väzbu, ktorá sa očakávala. To bráni webmasterom v dosahovaní ich obchodných cieľov.
3. Zmena podnikania
Mnoho online firiem zažije vo svojom obchodnom modeli prechod, prechádza akvizíciou, mení obchodnú činnosť alebo mení priemysel. Vďaka tomu je súčasná doména irelevantná alebo neuplatniteľná na súčasný stav spoločnosti.
4. Chcete lepšiu doménu najvyššej úrovne (TLD)
Webmasteri sa tiež registrujú s menej známymi rozšíreniami domény, pretože ich požadovaná nie je v tom čase k dispozícii. Akonáhle sa príležitosť predstaví, možno budete chcieť prejsť k tradičnejšiemu TLD, ktorý vyhovuje vašej firme a prítomnosti značky.
Pre viac informácií ohľadom zmeny domény kontaktuje www.seo24.sk alebo www.dtp-media.com.