6. augusta 2019 SEO24 Mastermind

Cielené reklamy bez kľúčových slov?

Štyri spôsoby zacielenia reklám na stránkach Google, ktoré neobsahujú kľúčové slová

cielova reklama bez klucovych slov

Google je synonymom pre vyhľadávanie, inzerenti Google však majú k dispozícii veľa rôznych typov reklám, ktoré vôbec nevyžadujú zacielenie na kľúčové slová.

Reklamy Google môžu byť v skutočnosti obzvlášť účinným nástrojom pre obchodníkov, ktorí chcú testovať rôzne typy digitálnych reklám bez zložitosti správy viacerých vydavateľov. Aj keď Google nie je celkom komplexným miestom pre všetku digitálnu reklamu, blíži sa k tomu.

Ak teda chcete rozšíriť svoju stratégiu digitálnej reklamy nad rámec zacielenia na kľúčové slová, ale nie ste pripravení pustiť sa mimo vôd Google, tu je niekoľko taktík, ktoré môžete vyskúšať vo svojom účte Reklamy Google.

Obsahové reklamy

Reklamná sieť Google (GDN) pozostáva z viac ako dvoch miliónov webových stránok a oslovuje 90% globálnych používateľov internetu. Grafické reklamy prichádzajú s rôznymi príchuťami, ale na účely kategorizácie, keď odkazujeme na grafické reklamy, máme na mysli bannery a textové reklamy (na rozdiel od videoreklám), ktoré sa zobrazujú na webových stránkach, ako sú blogy, YouTube a v aplikáciách.

Reklamná sieť Google je rozsiahla a poskytuje inzerentom veľa možností, pokiaľ ide o formáty reklamy. Tie obsahujú:

  • Animované a neanimované obrázkové reklamy
  • Reklamy AMP HTML (optimalizované pre mobilné zariadenia)
  • Reklamy HTML5
  • Responzívne obrázkové reklamy
  • Textové reklamy
  • Videoreklamy (týmto sa budeme venovať osobitne)

Úplný zoznam špecifikácií reklamy nájdete tu.

Grafické reklamy môžu byť zacielené rôznymi spôsobmi vrátane (ale nielen) kľúčových slov. Nezabúdajte však, že zacielenie na kľúčové slová v obsahovej sieti nie je to isté ako zacielenie na kľúčové slová vo vyhľadávaní.

Obsahová reklama je založená na kontexte, takže sa reklamy nezobrazujú na základe vyhľadávacieho dopytu používateľa, ale zobrazujú sa pasívne vedľa obsahu, ktorý je kontextovo relevantný pre kľúčové slová zadané inzerentom. Preto je užitočné používať kritériá zacielenia, ktoré sa zameriavajú na témy, záujmy a demografické údaje (okrem kľúčových slov alebo namiesto nich).

Videoreklamy

Videoreklamy sa zobrazujú na stránkach YouTube a v Reklamnej sieti Google. Pri propagácii videí na YouTube si môžu inzerenti vybrať z rôznych typov a formátov reklamy. Zahŕňajú grafické, prekrytie, video s možnosťou preskočenia alebo video bez možnosti preskočenia.

YouTube zasahuje ohromujúcu miliardu používateľov a reklamy môžu byť zacielené rôznymi spôsobmi z platformy Google Ads. Patria sem širšie kritériá zacielenia, ako napríklad základná demografia a podrobnejšia demografia (napríklad vysokoškolskí študenti, majitelia domov a iní).

YouTube tiež podporuje zacielenie na záujmy, publikum podľa záujmov. Napríklad ľudia, ktorí majú veľký záujem o súvisiace témy, životné udalosti, remarketingové publiká, umiestnenia / kanály, témy, kľúčové slová a zariadenia.

Propagácia aplikácie

Google má špecifický typ kampane pre inzerentov, ktorí chcú propagovať sťahovanie aplikácií a nákupy v aplikácii. Kampane s aplikáciami používajú textové zdroje zo záznamu v obchode Google Play aplikácie, hoci na nastavenie reklamy je potrebný určitý text.

Reklamy na aplikácie sa môžu zobrazovať vo Vyhľadávaní Google, Google Play, YouTube, GDN, AdMob a ďalších vydavateľov, ktorí sú hostiteľmi reklám na aplikácie. Reklamy na aplikácie sú vybavené tlačidlom „Inštalovať“, ktoré po kliknutí na túto stránku odkazuje na stránku v obchode danej aplikácie.

Remarketing a zacielenie na publikum (prispôsobená reklama)

Remarketing a zacielenie na publikum nie sú izolované na konkrétny typ kampane, ale možno ich použiť vo väčšine kampaní. Niektoré kategórie, napríklad hazardné hry a zdravotná starostlivosť, nemôžu používať personalizované reklamné funkcie spoločnosti Google. Prispôsobenú reklamu je potrebné uviesť ako samostatné kritérium zacielenia (nad rámec zacielenia na kľúčové slová), pretože pre inzerentov je to účinný spôsob, ako sa spojiť s potenciálnymi záujemcami.

Remarketing vo svojej najjednoduchšej podobe predstavuje spôsob, ako zobrazovať reklamy na externých webových stránkach alebo v aplikáciách ľuďom, ktorí navštívili váš web v minulosti. Pokročilý remarketing je dynamickejší a prispôsobenejší. Umožňuje inzerentom zobrazovať v produktoch konkrétne produkty alebo služby na základe toho, čo si používatelia prezerali predtým na webových stránkach. Videoremarketing zobrazuje reklamy na stránkach Google a v Obsahovej sieti Google ľuďom, ktorí interagovali s videami na kanále YouTube inzerenta.

Zacielenie na publikum je forma personalizovanej reklamy, ktorá inzerentom umožňuje vytvárať zoznamy publika, ktoré zobrazujú vlastné reklamy. Zoznamy publika sú v reklamách Google nastavené ako remarketingové zoznamy a sú priradené na úrovni kampane. Inzerenti môžu rozšíriť dosah aj pomocou zacielenia podľa záujmov, ktoré zacieľuje na grafické, vyhľadávacie alebo videoreklamy na základe záujmov, zvykov alebo zámerov používateľov (napríklad podľa toho, čo aktívne hľadajú).