Otázky o hodnotiacich faktoroch 1. časť
Ľudia stále hovoria o hodnotiacich faktoroch. Tajné prísady do magického algoritmu spoločnosti Google. Ak ich poznáte a hľadáte spôsob, ako tieto faktory zlepšiť, ste na dobrej ceste k vytúženému miestu číslo jedna – alebo aspoň to si ľudia myslia. Všeobecne platí, že naháňať všetky tieto jednotlivé hodnotiace faktorov nie je dobrá taktika. Zameranie sa na budovanie najlepších stránok je.
Aké sú hodnotiace faktory?
Faktory hodnotenia sú všetky prvky, ktoré vyhľadávače zohľadňujú pri zaraďovaní konkrétnej stránky do výsledkov vyhľadávania. Týka sa to technických aspektov, kvality obsahu, štruktúry stránok, odkazov, signálov používateľov, skúseností používateľov, reputácie a mnohých ďalších prvkov. Počet faktorov, ktoré vyhľadávače zohľadňujú, je neznámy, ale beží v stovkách a možno aj v tisícoch.
Je skúsenosť používateľa hodnotiacim faktorom?
Skúsenosti používateľov sú hodnotiacim faktorom. Užívateľská skúsenosť však nie je niečo, čo môžete hodnotiť na stupnici od 0 do 10. Problém s mnohými z týchto faktorov spočíva v tom, že sú to všetky faktory priameho aj nepriameho hodnotenia. Ak je váš užívateľský zážitok hrozný, nikto na vás nikdy nebude odkazovať. Ak je váš používateľský zážitok vynikajúci, pravdepodobne viac ľudí je ochotných vás odporučiť svojim priateľom, znova vás vyhľadať a vrátiť sa na vaše webové stránky. Všetky tieto veci sú spojené.
Ak je UX faktorom hodnotenia, ako ho spoločnosť Google určuje?
Je to zaujímavé, pretože nie sú na vašej stránke, kde merajú vaše stránky, že? Takže existuje veľa konšpiračných teórií, kde čítajú váš Google Analytics alebo prehľad z prehliadača Chrome, ale to pravdepodobne nie je pravda. To na čo sa pozerajú, keď navštívia vaše stránky, je obsah, štruktúra, rýchlosť, rozloženie, farebné schémy atď. Nielen to, ale aj tie kritické krátke kliknutia, odchody a skoky spať. Napríklad skontrolujú, či ľudia navštívia päť ďalších webových stránok, keď navštívia túto. Analyzujú svoje vlastné výsledky vyhľadávania. Ale pre nich je ťažké kvantifikovať UX, pretože tam nie sú. Snažia sa to vyskúšať zvonku.
Je počet slov hodnotiacim faktorom?
V podstate na to nie je jedna pravá odpoveď. Ide o to, že na zodpovedanie otázky, ktorú má používateľ, potrebujete správne množstvo obsahu. Neexistuje žiadna odpoveď na to, koľko slov by mal príspevok potrebovať. Neexistuje žiadne jasné maximum a viac nie je nevyhnutne lepšie, ale viac než dosť je dobrá odpoveď. Ak môžete napísať 500 slov na danú tému a máte pocit, že je to správne, určite sa nezastavíte na 200. V niektorých prípadoch je to ale krátka odpoveď, ktorú chcete.
Je počasie hodnotiacim faktorom?
Ak sa nad tým zamyslíte, nie, samozrejme, nie. Počasie nemá vplyv na hodnotenie. To je pravda, nie priamo. Ale ak predávate klimatizáciu, ľudia ju vyhľadávajú počas horúcej vlny inak ako v bežných poveternostných podmienkach. Teraz hľadajú „odošleme dnes“ alebo „doručíme zajtra“. Takže je to vonkajší faktor. Počasie ovplyvňuje spôsob, akým ľudia kliknú. To mení ich správanie a kliknutia môžu výrazne ovplyvniť rebríček a to pomerne rýchlo. Všetko kvôli tomu, ako spoločnosť Google pracuje s týmito vecami. Takže počasie môže ovplyvniť rebríčky, ale otázkou je, či do toho môžete hrať dobrým spôsobom. To je pravdepodobne oveľa ťažšie, aj keď nie nemožné.
Je tučný text hodnotiacim faktorom?
Raz si niekto myslel, že je to tak. Ľudia si mysleli, že to bol dobrý nápad, aby kľúčové slová, ktoré chcú zaradiť vyznačili tučne, pretože Google by ich mohol „rozpoznať“ a považať za dôležité. Nemyslíme si, že by to takto fungovalo. Nejakým spôsobom to, ale niektorí stále používajú. Možno to koreluje ako _zlý_ hodnotiaci faktor. Ak namiesto premýšľania o tom, ako urobiť tento text dobrým a čitateľným, zvýrazňujete svoje kľúčové slová, pravdepodobne to robíte len horším.