Ako vytvoriť perfektný blogový príspevok. Časť I. Pred publikovaním
Niekoľko z najviac kladených otázok, ktoré som si ako bloger kládol boli, ako sa mi podarí dostať prevádzku na moje webové stránky, ako ich presvedčiť aby ostali a ako to všetko vytvoriť bez straty pôvodného smeru? Udržiavanie blogu je veľa práce, ale akonáhle sa vaša tvrdá práca oplatí, je v tom aj kopec zábavy. V tomto príspevku vám ukážem krok za krokom návod na vytvorenie dokonalého blogu!
Existujú tri momenty, ktoré môžete rozlíšiť pri tvorbe perfektného blogu: pred publikovaním, hneď po publikovaní a nejaký čas po publikovaní. V prvej časti si prejdeme čas pred publikovaním a nabudúce sa dozviete čo robiť po publikovaní a aj nejaký čas neskôr.
Pred zverejnením
Prvý krok je najzreteľnejší pre každého autora obsahu. Pred publikovaním, budete musieť písať svoj text a optimalizovať ho pre SEO.
Téma
Ak ste bloger, často nepíšete to, čo chcú ostatní vedieť, ale skôr to, čo chcete zdieľať z vašich skúseností. To je dôvod, prečo som na SEO začal písať aj sériu Blogerský kútik. Ako bloger, to môže byť ťažké zamerať sa na SEO, keďže často píšete z vlastných skúseností a sú viac zamerané na zabávanie ľudí, než informovanie. Vždy pri sebe mám zapísané nápady na ďalšie blogové príspevky.
Výskum kľúčových slov
Po vybratí témy je dôležité zistiť, či píšete výhradne na zábavné účely alebo môžete poskytnúť informácie aj svojim čitateľom. Dokonca aj keď si myslíte, že sa môžete baviť, často je tu aj trochu informácií, ktoré by ste mali dať svojim čitateľom.
Text a tón hlasu
Zaujíma vás, kedy môžete konečne začať písať svoj príspevok? Ten čas je teraz! Často preskočím krok výskumu kľúčových slov, ale verte mi, tú časť nie je dobré preskočiť. Ak sa chcete zaradiť do Google, váš výskum kľúčových slov je absolútne dôležitý. Optimalizáciu po napísaní príspevku môžete vykonať, ale niekedy je to dosť únavné. Radšej by ste sa radšej zamerali na nový príspevok ako na optimalizáciu starého?
Napíšte svoj blog a nezabudnite, že by mal byť v rovnakom tóne hlasu. Ak viete, že píšete vtipné texty a ľudia k vám prichádzajú preto, že ste tak úprimní, nechcú od vás, aby ste im mazali med okolo úst. Inými slovami: vytvorte si svoju osobnú značku a držte sa jej.
Obrázky
Niektorí blogeri dávajú prednosť vytváraniu fotografií a obrázkov predtým, ako začnú písať svoje texty. Iní, ako ja, dávajú prednosť písaniu a potom správnemu zobrazeniu. Či už používate fotografie alebo si tvoríte vlastnú grafiku, uistite sa, že máte aspoň obrázok hlavičky, ktorý sa dá použiť aj na sociálnych médiách.
Texty sociálnych médií
Nielenže si môžete nastaviť svoj vlastný sociálny imidž, môžete tiež napísať iný popis pre Facebook a Twitter ako pre Google. Ľudia, ktorí vás nájdu prostredníctvom služby Facebook, majú často iné spojenie s vami ako tí, ktorí vás nájdu prostredníctvom služby Google. Uistite sa, že sa tento popis podobá!
SEO
A teraz, najobávanejšia vec pre každého blogera po celom svete … Len srandujem, ale sú ľudia, ktorí absolútne milujú SEO, moji kolegovia napríklad. Ja, nie tak moc. Milujem to, keď ľudia prichádzajú na môj blog prostredníctvom služby Google. Optimalizácia pre vyhľadávače je samozrejme veľká časť vašej stratégie blogu. Je dôležité skontrolovať váš meta popis, vaše sociálne popisy a samozrejme distribúciu kľúčových slov a analýzu čitateľnosti.