19. marca 2019 SEO24 Mastermind

Google a text webových stránok

Ako Google rozumie textu?

Google a text webovych stranokČasto sa bavíme o písaní a čitateľnosti. Považujeme ich za veľmi dôležitú súčasť dobrého SEO. Váš text potrebuje uspokojiť potreby používateľov. To zase pomôže vašim rebríčkom. Zriedkavo však hovoríme o tom, ako Google a iné vyhľadávacie nástroje čítajú a chápu texty. V tomto príspevku preskúmame, čo vieme o tom, ako spoločnosť Google analyzuje online text.

Sme si istí, že Google chápe text?

Vieme, že spoločnosť Google chápe text do určitej miery. Premýšľajte o tom: jedna z najdôležitejších vecí, ktoré Google musí urobiť, je spárovať to, čo užívateľ zadáva do vyhľadávacieho panela s výsledkami vyhľadávania. Samotné používateľské signály spoločnosti Google nepomôžu. Taktiež vieme, že je možné sa zaradiť na výraz, ktorý vo svojom texte nepoužívate (aj keď je stále dobré identifikovať a používať jednu alebo viacero špecifických fráz). Takže, Google robí niečo, čo skutočne číta a hodnotí váš text nejakým spôsobom.

Aký je aktuálny stav?

Budeme úprimný. Nevieme, ako Google rozumie textom. Informácie jednoducho nie sú voľne dostupné. A podľa výsledkov vyhľadávania tiež vieme, že je ešte potrebné vykonať veľa práce. Ale sú tu nejaké stopy, z ktorých môžeme vyvodiť závery. Vieme, že spoločnosť Google podnikla veľké kroky, pokiaľ ide o kontext porozumenia. Vieme tiež, že sa snaží určiť, aké slová a pojmy sú navzájom prepojené. Ako to vieme? Na jednej strane analýzou niektorých patentov spoločnosti Google, na ktoré v priebehu rokov podala žiadosť. Na druhej strane zvážením toho, ako sa zmenili skutočné stránky s výsledkami vyhľadávania.

Vkladanie slov

Jedna zaujímavá technika, na ktorú spoločnosť Google podala patenty a na ktorých sa pracuje, sa nazýva vkladanie slov. Podrobnosti si necháme pre iný príspevok, ale cieľom je v podstate zistiť, ktoré slová úzko súvisia s inými slovami. To je to, čo sa deje: počítačový program je kŕmený určitým množstvom textu. Následne analyzuje slová v tomto texte a určuje, ktoré slová majú tendenciu vyskytovať sa spoločne. Potom prekladá každé slovo do série čísel. To umožňuje, aby boli slová reprezentované ako bod v priestore v diagrame, napríklad rozptylovom grafe. Tento diagram ukazuje, ktoré slová súvisia s akým spôsobom. Presnejšie, ukazuje vzdialenosť medzi slovami, niečo ako galaxia zložená zo slov. Takže napríklad slovo ako „kľúčové slová“ by bolo oveľa bližšie k „copywritingu“ v tomto priestore, než by to bolo pre „kuchynské potreby“.

Je zaujímavé, že to môžete urobiť nielen pre slová, ale aj pre frázy, vety a odseky. Čím väčšia je množina údajov, ktorou program kŕmite, tým lepšie bude môcť kategorizovať a porozumieť slovám a zistiť, ako sa používajú a čo znamenajú. A čo viete, Google má databázu celého internetu. Ako je to pre súbor údajov? S takýmto súborom údajov je možné vytvoriť spoľahlivé modely, ktoré predpovedajú a hodnotia hodnotu textu a kontextu.

Súvisiace subjekty

Od vkladania slov je to len malý krok ku konceptu príbuzných subjektov. Pozrime sa na výsledky vyhľadávania, aby sme ilustrovali súvisiace entity. Ak napíšete „typy cestovín“, uvidíte priamo v hornej časti SERP: nadpis nazvaný „druhy cestovín“, s množstvom kariet, ktoré obsahujú tonu rôznych druhov cestovín. Tieto odrody cestovín sú dokonca subkategorizované do „pásových cestovín“, „tubulárnych cestovín“ a niekoľkých ďalších podtypov cestovín. A existuje veľa a veľa podobných SERP, ktoré odrážajú spôsob, akým sú slová a pojmy navzájom prepojené.

Patent príbuzných subjektov, ktorý spoločnosť Google podala, sa v skutočnosti zmieňuje o databáze indexov súvisiacich subjektov. Je to databáza, v ktorej sú uložené koncepty alebo entity, napríklad cestoviny. Tieto entity majú tiež vlastnosti. Lasagne sú tiež napríklad cestovina. Vyrobené sú aj z cesta. A je to jedlo. Teraz, analyzovaním charakteristík entít, môžu byť zoskupené a kategorizované rôznymi spôsobmi. To umožňuje spoločnosti Google lepšie porozumieť súvislostiam slov, a tým lepšie porozumieť kontextu.

Google chce byť čitateľom

Nakoniec, posolstvo je takéto: Google sa snaží byť a stať sa čoraz viac ako skutočný čitateľ. Napísaním bohatého obsahu, ktorý je dobre štruktúrovaný a ľahko čitateľný a je jasne zakomponovaný do kontextu danej témy, zvýšite svoje šance na dobré výsledky vo výsledkoch vyhľadávania.