Vzostup moderného B2B predajcu
Nárast moderného marketingu B2B mení spôsob, akým spolupracujú marketingové a obchodné tímy na vytváraní nových obchodov a dosahovanie návratnosti investícií.
Nový výskum spoločnosti Contentive, globálnej B2B marketingovej spoločnosti zistil, že úloha moderného B2B marketingového profesionála sa rýchlo mení z dôvodu explózie dát, analytických nástrojov a automatizačných nástrojov.
Spoločnosť Contentive skúmala svoju dôveryhodnú komunitu profesionálnych marketingových profesionálov. Chceli sa dozvedieť viac o svojich kľúčových výzvach a pozreli si, akú budúcnosť má B2B marketing.
B2B a budúcnosť
Prvými troma trendmi, ktoré ovplyvňujú vznikajúce stratégie sú personalizácia, umelá inteligencia a marketing ovplyvňovania. Prieskum zistil, že 57% B2B obchodníkov považuje personalizáciu za kľúčový trend, ktorý ovplyvní ich marketingovú stratégiu v nasledujúcich 12 mesiacoch. S rastúcim zameraním na používanie údajov a technológie na vytváranie prispôsobených a ušitých na mieru správ. Moderný B2B obchodník neustále testuje, upravuje a optimalizuje rôzne marketingové kanály na analýzu úspechu svojich marketingových kampaní.
Výsledkom toho je, že marketingové rozpočty už nie sú fixné, pričom 48% obchodníkov vydáva rozpočty na stále efektívne kanály. V mnohých prípadoch to znamená, že marketingové rozpočty narastajú, pričom 66% respondentov očakáva, že ich marketingový rozpočet sa bude zvyšovať aj v tomto roku.
Spolupráca medzi predajom a marketingom je čoraz dôležitejšia a stále sa zameriava na konverziu nových obchodov. Netreba však zabudnúť aj na návratnosť investícií od existujúcich zákazníkov a návštevnosť webových stránok. Horná časť zúženia potenciálnych zákazníkov už nie je preferovaným výsledkom kampane. Obchodníci sú čoraz častejšie vyzývaní k tomu, aby priniesli kvalitných alebo dokonca kvalifikovaných potencionálnych zákazníkov.
Kľúčové zistenia z prieskumu boli:
- 57% B2B obchodníkov si myslí, že personalizácia je kľúčovým trendovým vplyvom počas nasledujúcich 12 mesiacov
- 50% B2B obchodníkov teraz požaduje vedenie, ktoré sa privádza do stredu a dole – nie len na vrchol – zúženia
- Priority návratnosti investícií sú jasné, pričom miera konverzie, rast výnosov a najvyššia miera návštevnosti stránok
- Spolupráca s kolegami je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Keďže marketing sa stáva viditeľne neoddeliteľnou súčasťou obchodného úspechu, päť kolegov má teraz zvyčajne prínos pri rozhodovaní o investíciách
- Obsahový marketing je tu, aby zostal. Podobne ako sociálne médiá a e-mailový marketing, tieto kanály sú aj naďalej rozhodujúce pre dosiahnutie cieľov NI.
Ak chcete prevziať kľúčové zistenia z prieskumu marketingu B2B 2018, kliknite tu.