Ako UX zapadá do SEO
Existuje všeobecná mylná predstava, že SEO jednoducho zahŕňa budovanie odkazov a zahrnutie relevantných kľúčových slov do obsahu. Zatiaľ čo ide o dve dôležité stratégie, vyhľadávače potrebujú zobrať do úvahy oveľa viac pri zoraďovaní webových stránok.
Prvky užívateľskej skúsenosti (UX) boli prenesené do SEO postupov. Je váš web rýchly, bezpečný a priateľský pre mobilné zariadenia? Máte kvalitný obsah, ktorý zaujíma používateľov a povzbudzuje ich, aby zostali na vašich webových stránkach? Je vaša stránka rýchlo načítaná a ľahko sa na nej naviguje?
To sú všetky prvky, ktoré považuje spoločnosť Google a iné vyhľadávacie nástroje za rozhodovacie pri tom, ako môže vaše webové stránky zaradiť. S ohľadom na to, prečítajte si viac o tom, ako UX zapadá do optimalizácie pre vyhľadávače.
Prečo je UX dôležité pre SEO
Google sa v priebehu rokov výrazne zmenil. Obrovský vyhľadávač neustále aktualizuje svoje algoritmy, aby zaistil čo najlepšie výsledky. Každá aktualizácia, ktorú spoločnosť Google vytvorila, bola zameraná na poskytovanie väčšieho počtu používateľsky zameraných a prívetivých výsledkov. Zaznamenali sme zmeny v SERP, ako napríklad panel so znalosťami a bohaté úryvky a aktualizácie algoritmov, ktoré ukázali, ako sa kritické UX stalo pre spoločnost Google. Stačí sa pozrieť na RankBrain, aby ste zistili, že je to tak.
Zavedenie RankBrain
RankBrain bol predstavený v roku 2015 a bol považovaný za tretí najvýznamnejší faktor pri určovaní hodnoty SEO vašich webových stránok, ktoré sú iba pod odkazmi a obsahom. RankBrain sa riadi metrikami správania, vrátane stránok na reláciu, miery odchodov, doby zotrvania a organickej CTR. V podstate tieto metriky informujú vyhľadávač o tom, či používatelia využívajú svoje skúsenosti na vašich webových stránkach.
Koniec koncov, ak používateľ navštívi vaše webové stránky znova a znova, vynakladá na nich veľa času a jednoducho sa na nich orientuje, hovorí spoločnosti Google, že poskytujete dobrý UX a v dôsledku toho sa vaše poradie zlepší. Na druhej strane, ak niekto opustí vašu webovú stránku hneď, ako vstúpi, vráti sa späť k výsledkom vyhľadávania, znamená to, že nenašiel relevantné informácie, čo môže spôsobiť pokles vášho poradia.
UX a SEO majú spoločné ciele
UX sa tiež hodí do SEO, pretože oba majú spoločné ciele. Ak ste v posledných niekoľkých rokoch sledovali SEO, budete vedieť, že sa odklonilo od výlučného hodnotenia hľadaných výrazov. Teraz sa snažia poskytnúť hľadajúcim informácie, ktoré odpovedia na ich otázky. Toto je miesto, kde UX a SEO začínajú komunikovať. Oba zdieľajú cieľ pomôcť používateľom dokončiť svoje úlohy poskytnutím relevantných informácií. SEO bude viesť osobu k obsahu, ktorý potrebuje a UX odpovie na svoje otázky, keď používateľ skončí na webovej stránke.
Zosúlaďte stratégie UX a SEO
Prvá vec, ktorú musíte urobiť, je zabezpečiť, aby obe stratégie boli integrované a nie pracovať v samostatných pruhoch. Koniec koncov, jedným z hlavných cieľov vašej webovej stránky by malo byť generovanie ďalších potenciálnych zákazníkov a konverzií. Obe UX a SEO zohrávajú rozhodujúcu úlohu pri dosahovaní tohto cieľa, ale musia spolupracovať, ak chcete mať úspech.
Zamerajte sa na dizajn, ktorý vyhovuje princípom SEO
To zahŕňa poskytovanie zameraných názvov a opisov produktov, vytvorenie jasnej navigačnej cesty, optimalizáciu názvov a funkcií menu, maximalizovanie titulov H1 a H2 a vytváranie obsahu, ktorý rezonuje s návštevníkmi i vyhľadávačmi.
Investujte do zodpovedajúceho dizajnu webových stránok
Neexistuje žiadne ospravedlnenie pre webové stránky, ktoré nie sú optimalizované pre použitie na všetkých platformách v roku 2018. Predpokladá sa, že do roku 2020 bude 2,87 miliardy užívateľov smartfónov. Len premýšľajte o tom, koľko potenciálnych zákazníkov ste stratili tým, že ste nedokázali optimalizovať svoje webové stránky. Nielen to, ale vaše hodnotenie vyhľadávačov bude tiež trpieť. Ak niekto vstúpi na vaše webové stránky prostredníctvom mobilného telefónu a je ťažké hocičo prečítať, niektoré tlačidlá nefungujú a / alebo je pomalé načítanie, nikdy nebudete môcť dosiahnuť jedno z najvyšších miest v službe Google.
Zjednodušenie navigácie
Navigácia na webe je kľúčovým faktorom, pokiaľ ide o UX a následne o vyhľadávač. Vaša domovská stránka by mala obsahovať prehľadnú a jednoduchú navigáciu. Používatelia by mali mať možnosť intuitívne používať vaše webové stránky – nemali by musieť premýšľať o svojom ďalšom kroku. Jednou účinnou metódou, ako pomôcť spoločnosti Google porozumieť a indexovať vaše stránky, je zahrnutie súboru Sitemap na vašich webových stránkach.
Zamerajte sa na kvalitu
Navigácia nie je jediným faktorom, ktorý spoločnosť Google zvážila pri určovaní, či je vaša webová stránka vysoko kvalitná alebo nie. Medzi ďalšie faktory, na ktorých musíte pracovať, patrí rozloženie stránky, relevantnosť obsahu, originalita obsahu, vnútorná štruktúra odkazov a rýchlosť stránky.
Pokiaľ ide o hodnotenie vašich webových stránok na stránkach s výsledkami vyhľadávačov, nemožno poprieť, že UX je jedným z najkritickejších faktorov. Ak chcete zvýšiť svoju viditeľnosť online a nakoniec zvýšiť mieru konverzie, musíte zosúladiť stratégiu UX a SEO.
Použite tieto rady ako východiskové body, ale uistite sa, že budete pokračovať v testovaní svojich webových stránok a zlepšovaní. Koniec koncov, ak zostanete stagnujúci, zostanete len pozadu.