SEO základy: Štyri základné tipy pre SEO blog
V súčasnosti sú výhody blogovania nepochybne dobre zavedené. Štatistiky ukazujú:
- Firmy, ktoré blogujú majú o 67% viac potenciálnych zákazníkov než podniky, ktoré ho nemajú
- Obchodníci, ktorí uprednostňujú blogovanie, majú 13-krát vyššiu pravdepodobnosť, že dosiahnu pozitívnu návratnosť investícií v porovnaní s obchodníkmi, ktorí neblogujú
- Spoločnosti, ktoré publikujú majú o 97% viac odkazov v porovnaní so spoločnosťami, ktoré nepublikujú
- Webové stránky s blogom majú pravdepodobne 434% viac indexovaných stránok.
Avšak, ak nemáte stratégiu SEO pre váš blog, určite tratíte. Výskumy ukazujú, že vedúci SEO majú úrodnú mieru vo výške 14,6%, v porovnaní s blízkym kurzom 1,7% prostredníctvom odchádzajúcich prostriedkov.
Inými slovami, nestačí blogovať. Musíte sa uistiť, že váš blog patrí do vyhľadávačov. Nasledujúce základné tipy vám pomôžu optimalizovať váš blog pre vyhľadávače:
1. Píšte dlhší a relevantnejší obsah
Každý článok, ktorý diskutuje o základných blogových SEO tipoch a nehovorí o obsahu, je neúplný. Zatiaľ čo spoločnosť Google zachováva mieru utajenia o faktoroch, ktoré používa na klasifikáciu webových stránok, nikdy neodstránila dôraz na dôležitosť obsahu. V skutočnosti podľa hlavného stratéga vyhľadávania Google Andrey Lipattsev sú obsah, odkazy a rankbrain tri najdôležitejšie faktory vyhľadávania.
Hlavnou otázkou však je toto: čo dáva blogu výhodu oproti ostatným vo vyhľadávačoch? Zatiaľ čo Google bol veľmi vágny, SEO odborníci majú niektoré údaje založené na analýze:
- Dlhší, hĺbkový obsah je lepší. Štúdie ukázali, že obsah v rozsahu 1800 – 2000+ slov má tendenciu lepšie sa zaradiť ako kratší obsah.
- Top relevantný obsah má lepšiu pozíciu. Vytvorenie blogového príspevku zameraného na jednu tému a hĺbková diskusia prinesie lepšie výsledky ako diskusia o dvoch alebo viacerých nesúvisiacich témach.
2. Urobte svoje blogové príspevky vizuálne príťažlivé
Vzhľadom na dodatočný čas potrebný na pridanie relevantných, správne označených obrázkov do vášho blogového príspevku sa môže zdať frustrujúce, ale bude to za to stáť. Je to jedna z najjednoduchších, najzákladnejších vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste svojmu obsahu pomohli.
Podľa analýzy spoločnosti Backlinko o viac ako milióne článkov blogové príspevky, ktoré obsahujú aspoň jeden obrázok, výrazne prekonali obsah bez obrázkov. Zdá sa, že nezáleží na tom, či má nejaký obsah jeden alebo desať obrázkov. Prinajmenšom nezabudnite zahrnúť aspoň jeden obrázok do všetkých vašich blogových príspevkov.
3. Zlepšite štruktúru vášho blogu
V závislosti na CMS, ktorý používate pre svoj blog, budete pravdepodobne prilepený na SEO-nepriateľskú štruktúru permalink. Permalink je webová adresa používaná na prepojenie s vaším obsahom.
Ak napríklad vlastníte blog: akoucitpsa.sk a publikujete článok s názvom Ako učiť psa, chytiť loptičku výsledná štruktúra adresy URL by mohla byť táto:
akoucitpsa.sk/?p=100
Alebo toto:
akoucitpsa.sk/ako-ucit-psa-chytit-lopticku
Vo väčšine prípadov sú mnohé blogy prilepené s prvou verziou – ktorá neposkytuje žiadnu informáciu o tom, čo sa týka článku. Druhá štruktúra je na druhej strane opisná a bude efektívnejšia z pohľadu SEO.
4. Nainštalujte základné SEO pluginy
Pluginy vám môžu poskytnú akúsi supermoc, pokiaľ ide o váš blog SEO. Aj keď chcete byť opatrní s tým, ktoré doplnky nainštalujete (s cieľom vyhnúť sa spomaleniu webu), inštalácia a používanie nasledujúcich základných SEO pluginov vám prinesie výhody:
- All in One SEO/Yoast SEO plugin: umožňuje vám skontrolovať každý z vašich príspevkov na základe mnohých faktorov, až kým nie je „perfektný“ z pohľadu SEO.
- Zásuvný modul WP Smush.it: rýchlosť stránky je jedným z faktorov, ktoré Google a iné vyhľadávacie nástroje používajú a obrázky sú často veľkým vinníkom, pokiaľ ide o čas načítania stránok. Tento plugin komprimuje vaše obrázky a tým zvýši rýchlosť vášho webu a pomôže vášmu SEO.