SEO základy: Čo je Off-page SEO?
Off page SEO je o všetkom, čo sa nedej priamo na vašich stránkach. Optimalizácia vašich webových stránok sa nazýva on-page SEO a zahŕňa aj informácie o štruktúre stránok, optimalizácii obsahu a rýchlosti. Off-page SEO je okrem iného o budovaní odkazov, sociálnych médiách a lokálnom SEO. Inými slovami, generovanie návštevnosti na vašich stránkach a zobrazenie vašej firmy tak, ako je skutočná dohoda. V tomto príspevku, čo je off-page SEO?
Vytváranie expozície, dôvery a povedomia o značke
Keď sa zameriavate na on-page SEO, robíte všetko, čo je vo vašom úsilí, aby boli vaše stránky úžasné. Napíšete skvelý obsah, máte dobrú štruktúru stránok a vaše mobilné stránky sa načítajú za pár sekúnd. Off-page SEO vám na druhej strane, pomôže priniesť hordy návštevníkov a potenciálnych zákazníkov. Oba sú dôležité kúsky skladačky.
Napísaním kvalitného článku sa môžete umiestniť skvele vo vyhľadávači, ale získaním niekoľkých skvelých relevantných stránok na prepojenie s týmto obsahom vás nakoniec môže dostať ešte vyššie. To isté platí pre budovanie značky a vytváranie dôvery. To sa nedeje len na vašej stránke, ale väčšinou mimo nej. Zoberte si napríklad recenzie, môžu zlepšiť alebo úplne potopiť vašu spoločnosť. Potrebujete ich, ale často sa zobrazujú na externých stránkach. To všetko sú faktory, ktoré prispievajú k vášmu hodnoteniu.
Nie je dôležité len, aby ste sa dobre umiestnili pre vyhľadávanú frázu, ale predovšetkým vytvárať dôveru a zmysel pre autoritu. Musíte sa javiť ako najlepší výsledok vyhľadávania, a to nielen v technickom a obsahovom zmysle, ale aj v skutočnosti. Popularita, kvalita a dôležitosť sú všetko.
Mnohé sa spája s budovaním liniek
Odkazy sú lepidlom, ktoré udržiava web pokope. Vyhľadávacie nástroje používajú odkazy na určenie hodnotenia obsahu alebo konkrétnej stránky. Získanie kvalitných odkazov bolo vždy skvelou taktikou, ak myslíte o hodnotení vážne. A kto nie je? Nedávno sa však zdá, že niektorí ľudia diskutujú o relevantnosti odkazov. My pevne veríme v dôležitosť odkazov. Samozrejme, že potrebujete tie dobré. Nekupujte veci a pozorne sledujte kde, kto a ako na vás odkazuje. V prípade, že by ste potrebovali poradiť v tejto oblasti, kľudne sa na nás obráťte.
Do istej miery pomôžu aj sociálne médiá
Samotné sociálne médiá nie sú nevyhnutné pre dobré poradie vo vyhľadávačoch. Ale poskytujú vám však jedinečnú príležitosť kontaktovať zákazníkov a potenciálnych návštevníkov.
„Byť aktívny“ na sociálnych médiách, vám naozaj nemusí pomôcť s viditeľnosťou v miestnom vyhľadávaní. A aj keď ste neuveriteľne populárny na sociálnych médiách, je nepravdepodobné, že by sa táto popularita mohla prejaviť priamo do vyššej pozície rebríčka miestneho vyhľadávania. V prvom rade by ste sa mali zamerať na úsilie priniesť svojim zákazníkom zaujímavý obsah. Ďalej im môžete ponúknuť propagácie (ak sú to relevantné), prieskumy a rozhovory, ktoré zvýšia ich povedomie o vašej značke. „Môžete propagovať svoje webové stránky do istej miery, ale všeobecne povedané, zlepšenie vo vašom miestnom rebríčku bude pochádzať z iných faktorov.“
Miestne SEO je taktiež off-page SEO
Ak je vaše podnikanie orientované lokálne, miestne SEO je nevyhnutné. Pre miestne firmy, môže časť off-page SEO znamenať naozaj osobné SEO. Marketing tohto typu hrá veľkú úlohu pri získavaní ľudí do vášho podnikania. Nie len to, šťastní zákazníci môžu ísť on-line a zanechať odozvu, ktorú Google a potencionálni ďalší zákazníci môžu vidieť, ako dobre sa vám vedie.
Off-page SEO je neoddeliteľnou súčasťou vašej SEO stratégie
Ako sme ukázali, off-page SEO dopĺňa on-page SEO. Obe idú ruka v ruke. Musíte sa sústrediť na svoje budovanie odkazov, značky a vzhľadu aby ste vyťažili čo najviac zo svojho SEO. Môžete optimalizovať svoje stránky, koľko chcete, pokiaľ nebudú vnímané ako kvalitné destinácie pre ľudí.