14. decembra 2017 SEO 24

Čo je SEO a prečo je tak potrebné?

Základné informácie ohľadom SEO.

Search Engine Optimalization

SEO (Search Engine Optimization) je dáždnikový termín pre všetky metódy, postupy a stratégie, ktoré môžeme použiť na dosiahnutie vysokých pozícií vo výsledkoch vyhľadávania. Jednoducho povedané je to optimalizácia webu pre webové vyhľadávače.

Kľúčové slová vs vyhľadávané frázy.

Ak chceme dosiahnuť, aby naša webová stránka bola úspešná a mala mnoho klikov, potrebujeme aby sa vo vyhľadávačoch ako sú najmä Google, Yahoo i iné, umiestňovala na prvých pozíciách.

Na rovinu si povedzme, koľkí z nás sa pozrú na druhú stranu vo výsledkoch vyhľadávania? Takmer nikto! Prvých pár výsledkov si zoberie zhruba  60% všetkých klikov. Ľudia klikajú na prvé výsledky, keď nenájdu, zmenia vyhľadávané slovo či frázu. Tie úplne prvé výsledky vo vyhľadávačoch sú platené. Tie nasledujúce odkazy (organické výsledky-neplatené), sú populárne, majú vhodne nastavené SEO, ktoré zahŕňa dobre zvolené kľúčové slová, frázy, ktoré sú zakomponované do obsahu webu. Google neustále obmieňa svoje algoritmy , ktoré určujú pozície webovej stránky. Stránky, ktoré neboli dlhší čas aktualizované, nie su často indexované a tak časom klesajú vo výsledkoch vyhľadávania. Každý vyhľadávač má tzv. Index, v ktorom má databázu všetkých svojich dostupných dokumentov. Prehliadač pri vyhľadávaní slova alebo frázy pomocou robota prejde čo najviac dokumentov vo svojom indexe. Následne podľa svojich algoritmov tieto dokumenty vyhodnotí a zobrazí vo výsledkoch.

On-page SEO.

Základná optimalizácia spočíva v ONPAGE SEO. Je to všetko to, čo môže vidieť potencionálny klient na vašej webovej stránke alebo vo vyhľadávaní. Je dôležité, aby stránka obsahovala správne kľúčové slová /key words/. Za každým kľúčovým slovom vidíme človeka, ktorý niečo hľadá. Ak si zvolíte nesprávne kľúčové slová, ktoré nikto nehľadá, vyhľadávač ich vo vyhľadávaní nenájde a na vašu stránku nikto nepríde. K analýze kľúčových slóv môžeme použiť niekoľko nástrojov od  Google alebo tretích strán. Netreba sa obávať dlhých kľúčových slov, práve naopak, 85% ľudí zadáva 3,4,5 slovné frázy.  Obsah kvalitného a prepracovaného webu, ktorý čitateľa obsahovo zaujme je tak isto veľmi dôležitý.

Off-page SEO.

OFFPAGE SEO je zamerané na kvalitu a množstvo spätných odkazov /backlinks/, odkazujúcich na váš web. Zvyšuje vašu popularitu a návštevnosť na webe. Preto je budovanie odkazov dôležitou súčasťou SEO.

Sociálne siete ako Facebook, Instagram, YouTube alebo Twitter sú tie najpopulárnejšie a najnavštevovanejšie weby, kde ľudia trávia najviac času. Je to skvelý priestor na zacielenie vašich reklám. Nastavenie vhodnej kampane je tiež úloha spadajúca pod online marketing sekciu SMM.

Na záver len toľko, že sociálne siete, fóra, články, obsah vášho webu a kľúčové slová ovplyvňujú vyhľadávací algoritmus Google. Podľa toho sa hodnotí popularita vašej webovej stránky a prispieva tak k pozícií vo vyhľadávaní. SEO raz spraviť nestačí. SEO je súčasťou všetkých online aj offline marketingových aktivít a keď sa robia poriadne a dlhodobo, prinášajú pozitívny efekt. Stúpa popularita stránky, vyhľadávače ju zobrazujú na vysokých pozíciách.